Нүүр Гишүүн Шүлэг Өгүүллэг Сургамж Зөвлөгөө Зургийн цомог Холбоо барих
 

Сайтын мэдээлэл ...
Facebook
Twitter
RSS2

Mail : info@biirbeh.mn
Mobile : 9907-6364

Нэрээр
  ''Өврийн дэвтэр'' яруу найргийн реалити шоу  
  4-н мөртүүд  
  Sienna  
  Window of Mongolian poetry  
  Youtube  
  Агиймаа Э  
  Алтангадас  
  Алтанхундага А  
  Амарбаяр М  
  Амарсайхан A  
  Амарсанаа Б  
  Амор Хайям  
  Ардын аман зохиол  
  Ариун-Эрдэнэ Б  
  Ариунболд Энх-Амгалан  
  Афоризм  
  Аюурзана Г  
  Бавуудорж Ц  
  Багабанди Н  
  Бадарч П  
  Базардэрэг Н  
  Байгалмаа А  
  Батзаяа Б  
  Батзүл Д  
  Батнайдвар М  
  Батнайрамдал П  
  Батнасан Лу  
  Батрэгзэдмаа Б  
  Баттуяа Ц  
  Батцэцэг Ш  
  Баяр ёслол хурим найр  
  Бодрол  
  Болдхуяг Д  
  Болор-эрдэнэ Х  
  Болормаа Б  
  Болормаа Х  
  Бум-Эрдэнэ Түмэнбаяр  
  Бум-Эрдэнэ Э  
  Бусад  
  Буянзаяа Ц  
  Буянцогт C  
  Буянцогт /Цахарын/ С  
  Бямбаа Жигжид  
  Бямбажаргал Ц  
  Бүжинлхам Эрдэнэбаатар  
  Гадаадын уран зохиол  
  Галсансүх Б  
  Ганзориг Б  
  Ганзориг Батсүх  
  Гэсэр  
  Гүрбазар Ш  
  Дагмидмаа Ч  
  Далай ламын айлдвар  
  Дамдинсүрэн Цэнд  
  Дашбалбар О  
  Дениска Михайлов  
  Дорж Зундуй  
  Дорж Б  
  Доржсэмбэ Ц  
  Дулмаа Ш  
  Дууны үг  
  Дэлгэрмаа Ц  
  Дэлхийн уран зохиол  
  Ерөөл, Магтаал  
  Жамбалгарав Ц  
  Зохиолчдын намтар  
  Зүйр цэцэн үг  
  Ичинхорлоо Б  
  Кана Б  
  Лодойдамба Ч  
  Лочин Соном  
  Лхагва Ж  
  Лхагвасүрэн Б  
  Лхамноржмаа Ш  
  Монгол Улсаа хөгжүүлье  
  Монголын өгүүллэгийн цоморлиг 2003  
  Мэдээ, мэдээлэл  
  Мөнх-Өлзий Б  
  Мөнхбат Ж  
  Мөнхсайхан Н  
  Мөнхтуяа А  
  Мөнхцэцэг Г  
  Мөнхчимэг А  
  Намдаг Д  
  Намсрай Д  
  Нацагдорж Д  
  Номин Г  
  Номинчимэг У  
  Нямсүрэн Д  
  Оюун-Эрдэнэ Н  
  Оюундэлгэр Д  
  Пүрэв Санж  
  Пүрэвдорж Д  
  Пүрэвдорж Лувсан  
  Пүрэвсүрэн Соёрхын  
  Равжаа Д  
  Ринчен Б  
  Сумъяа Доржпалам  
  Сургамж  
  Сүглэгмаа Х  
  Сүрэнжав Шарав  
  Сүхбаатар Ширчин  
  Сүхзориг Г  
  Тайванжаргал Н  
  Төрбат Д  
  Урианхай Д  
  Уугансүх Б  
  Хасар Л  
  Хишигдорж Л  
  Ховд Их сургуулийн Утга зохиолын нэгдэл  
  Хулан Ц  
  Хүрэлбаатар Ү  
  Хүрэлсүх М  
  Хүүхдийн дуу  
  Цэемаа М  
  Цэцэнбилэг Д  
  Чойном Р  
  Чоно  
  Чулуунцэцэг Б  
  Шагж гэлэн  
  Шог өгүүллэг  
  Шүлэг  
  Шүүдэрцэцэг Б  
  Энхбат Балбар  
  Энхболд Энхбаатар  
  Энхболдбаатар Д  
  Энхтуяа Б  
  Энхтуяа /Эмүжин/ Р  
  Энэбиш Батсамбуу  
  Эрдэнэ С  
  Эрдэнэ-Очир Арлаан  
  Эрдэнэсолонго Б  
  Эрхэмцэцэг Ж  
  Явуухулан Б  
  Ярилцлага  
  Үлгэр  
  Үржинханд Э  
  Өвөр Монголын яруу найраг  
  Өгүүллэг  
  Өлзийтөгс Л  
  Өөрийгөө ялах нь  

Ангилал
  Article1  
  Шүлэг  
  Өгүүллэг  
  Найраглал  
  Афоризм  
  Богино өгү  
  Роман, тууж  
  Зүйр цэцэн  
  Үлгэр  
  Ертөнцийн  
  Ардын аман  
  Нийтлэл  
  Дууль  
  Сургамж  
  Зөвлөгөө  
  Мэдээ  
  Намтар  
  Ярилцлага  
  Ерөөл магтаал  
  Дууны үг  
  Ардын аман зохиол  
  Youtube  
  Дурсамж  
  Бусад  

Дэм дэмэндээ гэж
Та бүхнийг бидэнд туславал бид баярлах болно.
$



 

Өгүүллэг 		 Өгүүллэг: С.Б.Бат-Эрдэнэ : Хүний араншин буюу муухай Монгол зан 16 (Бодрол)
Оруулсан admin on 2007-06-18 00:20:22 (5190 уншсан)

Дагавар

...Номин ногоон талаар чийчаан тэрэг хурдалсаар адуу мал хуйлруулан үргээж давхисаар нэгэн хот айлд ирлээ.
Сүх жанжин гэргийн хамтаар нутгийн хөгшчүүлтэй золгуут хийж яваа ажээ.Хөгшид хүүхэдгүй бүгд л чийчаан тэргийг бүчин шавж сонирхоно.Саваагүй нэг нь гэрлийг нь барьж үзтэл нэгэн жижиг биетэй өвгөн "Байг,боль.Оньс моньс нь мултраад үсэрч,цовхордог ч юм билүү" гэснээ өвгөн жолоочтой хуучлана."Мөн сайхан эд юмаа.Энэ чийчаан чинь тэгээд юугаар явдаг юм бэ?"."Тосоор явдаг юмаа"."Тэгээд шар тосоор явдаг хэрэг үү?"."Үгүй ээ,газрын тосоор ажилладаг юм". "Хн,замбуулин хорвоо уудам юм болохоор тос гардаг газар бас байдаг байх нь ээ?Манай нутаг шиг тос битгий хэл ус ч гардаггүй газарт ангаж үхэх унаа юм хөөрхий.../Монголын уран сайхны "Тэмцэл" киноны хэсгээс.
"Цагаан худагт үхрийн толгой ирж байна" гэсэн сүүлийн үеийн шуурхай мэдээ ардын аман араажаваар цацагдахад "Лаазтай кокийн" ГАШТ /Бөмбөгтэй хокей,шайбтай хокейн Монгол дахь хамгийн түгээмэл төрлийн Гудамжны аварга шалгаруулах
тэмцээн/ түр завсарлаж өвлийн спортын бас нэгэн төрөл "Явган чарганы кросс" уралдаан Цагаан худгын зүг хөвөрлөө.Аав, ээжийн "Үхрийн толгой гурвыг аваад Үлдсэнд нь нэг цувдай аваарай!" гэсэн албан даалгаврын төлбөрийн 10 төгрөг
бээлийн дотор эвхээстэй "Яагаад ч үхрийн толгой дагаваргүй өгөхгүй дээ,цагийн байдалд тааруулж ажиллана даа" гэсэн  бодол толгойд эргэлдээстэй барианд орлоо.Миний бодсончлон үхрийн нэг толгойд нэг цувдай дагуулж байсан учраас
үхрийн толгой 2-ыг /Үхрийн толгой нэг нь 3 төгрөг,богийн толгой 1 төгрөг 50 мөнгө,цувдай 1 төгрөг байсан юм/ хоёр цувдай,ганц хонины толгойтой авсаар харилаа.
Соц-нийгмийн үед иймэрхүү дагуулах аргаар төлөвлөгөө гэж шахаж чанаргүй хийсэн бүтээгдэхүүнээ хүмүүс авахгүй болохоор гадаадын /гадаадын ч гэж дээ,ихэнхдээ хойд хөршид үйлдвэрлэсэн бараа байдаг байж дээ/ чанартай сайн бараанд хүчээр  дагуулж заран борлуулалтын төлөвлөгөөгөө биелүүлдэг байж дээ.Жишээ нь "Союз" /тухайн үед одоогынхоор бол orginal гэдэг утгыг агуулдаг байж дээ/ гайгүйхэн шиг гутал худалдаанд гарахад дотоод үйлдвэрийн чанаргүй,өнгө үзэмжгүй, хэврэгхэн худалч хүнд үдэж амжаагүй байхад шахам хоол нэхэн ханзардаг гутал дагуулж зарна.Гайгүй "Союз" гутал өшиглөхийн тулд авч л таарч байгаа юм даа. Харин би одоо энэ цаг үед байгаа өөр нэгэн дагавар,чухамдаа бол үр дагаварын тухай өөрийн мунхаг бодлыг өгүүлмээр  санагдлаа.Компютерь минь өвдчихөөд /вирусдээд/ орой үдэш хийх ажил тэрэби /телевиз/ харах л байлаа.Суваг сольжээ  суутал NHK дээр /6-р сарын 9-ний Бямба гаригт/ Токиод Монгол гэр барьж байгаа хэдэн Япон оюутан залуус гарч байна.Мэдээж суваг энд гацаж  таарна даа.Тэгтэл кадр солигдон нэгэн эмэгтэй Монголын тухай ярьж байнаа.Яриан дундаас нь "И сен го хяку ман бики
яга","...Сабаксүрү..." гэсэн хоёр үг анхаарал татлаа.Эхнийх нь "15 сая толгой ямаа" сүүлийнх нь "Цөлжих,цөлжилт" гэсэн үг л дээ.Японоор мэндэлж,хүндлэх аравхан үг,ажил төрлийн хориодхон үг,архи уухаар гардаг арав тавхан үгтэй
тэр хэдийгээ хойно урд нь оруулж хоёр гартайгаа хамжиж ТА ТА ТУНГА-даж ойлголцдог /Гэхдээ хэзээ нэгэн цагт  харихийн цагтаа халамцаж,гүлэмцээд ирэхээрээ чаддаг юм шиг Японоор ярьж онигоотноо,еэ ичиг,ичиг онигоо,онигоо/
миний хувьд мэргэжлийн хүний мэргэжлийн хэллэгээр ярьж байгаагаас ойлгосон нь л ердөө тэрүүхэн.Улаанбаатараас 75км-т гээд /Газрынх нь нэрийг
хэлсэнгүй,газрын багцаагаар нь харахад баруун тийш Баянцогт хавьцаа бололтой/ нэгэн газарт нутгийн хэдэн хүнтэй уулзаж ярилцаж байна."1990 онд энд ийм байгаагүй,өвс ногоо нь халиурч нуур нь бидэртэж байсан юм.Одоо бол ерөөсөө
өвс ногоогүй ийм элс л байна даа","Энэ цайгаад байгаа бол хужир л даа,тэр үед нуур байсан юм","Хаврын хавсрагаар  бол гэрт хүртэл элс шуураад орчихдог" гэсэн хэдэн үг л ойлголоо.Би Жирмийн цагаан нуурыг юм болов уу л гэж харсан
юм. Өнгөрсөн онд хамгийн их толгой мал тоологдсон,35 саяд хүрлээ л гэсэн.Гэтэл бараг 50% нь ямаа байх юм.Би малчин ч биш,бас ямар нэгэн судлаач эрдэмтэн ч биш.Жирийн л нэгэн хар ажилчин хүн л дээ.Гэхдээ бодох тусам би ямааг ад үзэж байна.Яадаг юм,би өөрт байхгүй болохоор атаархсандаа биш,өрөөл бусад ноолуураар баяжаад байгаад нь  хордсондоо биш төрсөн нутгийн минь унаган байгаль найгүй ихээр сүйдэж байгаад нь л би хүйтэн хошуут муу ямааг ад
үзэж байна.Уулын мод сүйтгэж амжиргаагаа залгуулж,ашиг орлого хөөж байгаа хэсэг бүлэг хүмүүсийг ч би адалж байна, яадаг юм.Алт ухаж байгаль сүйтгэж байгаа тэр пүүс,компани,алдарт нинжа нарыг ч би харааж байна.
Эрхэмсэг уншигч авхай та бүхнээс би нэгийг асууя!Та мэдээж үр хүүхэдтэй л байж таараа.Хэрэв та хэт залуу бол хэзээ нэгэн цагт үр хүүхэдтэй л болж таараа.Тэгвэл та бүхэн үр удамдаа,хойч үедээ юу өвлөж үлдээе гэж бодож байна
даа?Элчилгүй элсэн цөл үү?Араб бол тэр чигтэй элсэн цөл,Арабын баячууд өөрсдөө ажил хийдэггүй,хар ажлыг нь дандаа  харийнхан хийдэг.Элсэн цөл болохоороо л тэр шүү дээ гэж бодоод байгаа юм биш биз?Тэгвэл та том эндүүрч байгаагаа  эрх биш мэднэ биз дээ.Араб бол ердөө л газрын тосны орон шүү дээ!
Тэгвэл Монгол Дорно-Говийн тэр жаахан тосыг л тооцохгүй бол ёстой нөгөө тос битгий хэл ус ч гарахаа байж байгаа юм биш үү?Туулын гол тасардаг болоод удлаа.Сэлбэ,Дунд голууд хуурай сайр болоод даруй хориод жил болж байна.Одоо
цөлжилт найгүй ихээр нэмэгдэж байна.Яагаад???
Миний мунхаг бодлоор бол урд өмнө 100 хонин дунд л 10 хүрэхгүй ямаа байдаг байсан бол 1990-ээд оноос урд хөршүүд маань ноолуурын үнийг хөөргөдсөнөөс ямааны тоо толгой хэт өсч билчээрийн тэнцвэрт байдал алдагдаад байгаа юм биш үү?
Хятадууд үнэхээр даараад манай ноолуурт шунаад байна уу?Үгүй л болов уу.Газар зүйн байрлалаараа бол манайхаас  урагшаа байдаг болохоор тийм ч их хүйтэн биш байх учиртай.Гагцхүү билчээрийн дайсан ямааг зохиомлоор өсгүүлж
байгалыг минь сүйтгүүлчихээд араас нь ямар нэгэн юм Монголд нийлүүлэх гээд байгаа юм биш байгаа?Дотор хүний дотор  ухааныг бид тийм ч амархан танихгүй байхаа. Энэ янзаараа дахиад арван жил болоход л хангалттай цөлжинө дөө.Одоо болоо шүү дээ,хүйтэн хошуут малынхаа буянгаар хэлхээтэй хүйтэн төмөрнүүд авч зайдагналаа.Цахилгаан үүсгүүр,сансарын антен,телевиз гээд хэрэгцээтэй бүхнээ авлаа.
Одоо жаахан байгалаа бодвол дээр биш үү?Тэр дээр суусан 76 минь,ямааны талаар төрийн ямар нэгэн бодлого байна уу?
Ер нь улс эх оронд минь эзэн байна уу?Тэр муу /Яадаг юм,би ТЭР МУУ гэнэ/ ямаанаас албан татвар аваач ээ.Авах  авахдаа бод малаар бодож татвар авбал таарна. Та бидний аль дээр пялж орхисон Соц-нийгмийн үед 5 хошуу малыг 25 саяд хүргэх гээд чаддаггүй л байсан.Тэгэхэд  одоо зөвхөн ямаа л гэхэд 15 сая гээд боддоо.Хэрэв та бүхэн уншсан санаж байгаа бол би урд өмнөх бодролууддаа
/Амт ба хүчлүүр/ энэ сэдвийг бас хөндөж л байсан.Цагаан хэрмийг яагаад ЦАГААН гэдэг болсон тухай болон Хятадууд  хэрхэн Вьетнамд пад падаа шахсан тухай бичиж л байсан.Манайхаас эвэр авч бугыг минь баруулсан.Хэрэмний арьс,
самар авснаар ямархуу сүйтгэл учруулсаныг би тухайлж хэлж мэдэхгүй л байна.Харин би эндүүрээгүй бол энэ бүхнийг өндөр үнэ амлаж худалдаж авахдаа нөгөө дагавар дагуулдаг шиг юугаар ч сольшгүй эх орны минь унаган байгалийг
дагуулаад авчихаж байгаа юм шиг л надад санагдаад байгаа юм даа!Яадаг юм,би ямааг ад үзэж байна.Харин та???

С.Б.Бат-Эрдэнэ.Япон,Ивай.2007-06-17

Жич:Та бүхэн надтай харьцахыг хүсвэл bodrol_64@yahoo.com хаягаар майл бичээрэй.



( Сэтгэгдэл бичих? | Өгүүллэг | Оноо: 0/0 | Өгүүллэг )




Манай сайт танд таалагдаж байвал LIKE хийгээрэй. Танд баярлалаа.



Уншигчдын оруулсан сэтгэгд манай сайт хариуцлага хүлээхгүй болохыг анхаарна уу.
Санал сэтгэгдэл

 
Санал асуулга
Та онлайн номын дэлгүүрээр хэр их үйлчлүүлэх вэ ?
Байнга
Нилээд
Хааяа
Цөөн
Үгүй
Санал асуулгын дүнг үзэх

Ном

Шуурайн Солонго: Гималай

Шуурайн Солонго: ТООРОЛЖИН

Ш.Сундуйжав : Үүр цайж байна

Э.Үржинханд : Хос ном мэндэллээ

Б.Болдсүх : Таг мартсан тангараг

Ч.Дагмидмаа


Санал асуулга
Хэрэглэгчийн нэр

Нууц үг

Та манай гишүүн болохыг хүсвэл энд дарна уу.

t
Одоо онлайнд 306 зочин 0 гишүүн байна.


Мэдээлэл оруулах

Та бүхэн өөрсдөө шүлэг, өгүүлэл оруулахыг хүсвэл энд дарж нэмж болно.

Та монгол гарын драйвэр ашиглан бичээрэй. Оруулсан мэдээллийг админ үзээд идэвхжүүлнэ.

Санал хүсэлтээ илгээх
Хайлт


Зургийн цомог

Должин  : 2007 оны аялал
mongolia2007year-197.JPG
Хэмжээс: 600x450 59k
Сэтгэгдэл: 0
Үзсэн: 3611


B2-008.JPG
Хэмжээс: 600x450 90k
Сэтгэгдэл: 0
Үзсэн: 4317

Анхны цас 2005 он
uvl-025.JPG
Хэмжээс: 600x450 112k
Сэтгэгдэл: 0
Үзсэн: 4813


Агуулга
Лхагва, 2023.10.18
· Т.Дарханхөвсгөл : Бидний намар
· А.Сүглэгмаа : Навчисын шуурганаар
· Ц.АВИРМЭД : ТЭР НАМАР
· Д.Бямбажав : НАМАР
Ням, 2015.10.25
· Зундуйн Дорж
Бямба, 2023.10.14
· Зундуйн ДОРЖ : Өглөө болгон эрт босч
· Батсайхан Баттөгс : Миний нутгийн намар
Мягмар, 2023.09.12
· Ц.Бавуудорж : МЭДРЭМЖИЙН ТУХАЙ ШҮЛЭГ
· Ц.Бавуудорж : ИТГЭЛ
· Ц.Бавуудорж : ТОМЪЁО
· Ц.Бавуудорж : НАМРЫН ӨВСӨН ДУНД
· Ю.БАЯН-ОЧИР : МАШИН
· Ю.БАЯН-ОЧИР : ЦЭН ТОГОРУУ
· Ю.БАЯН-ОЧИР : ЖАРГАЛ НЬ ТЭР
· Ю.БАЯН-ОЧИР : ӨНӨӨДӨР
· Ю.БАЯН-ОЧИР : Миний ертөнц
· Ю.БАЯН-ОЧИР : ӨМГӨӨЛХҮЙ
· Ю.Баян-очир : Мод
Мягмар, 2023.08.22
· Б.Болормаа : Намайг явсны маргааш
Даваа, 2023.05.15
· П.Бадарч : Нулимст борхон болжмор
Ням, 2023.02.19
· Цагаан сар – Хүүхдийн үг, шүлэг Хүүхдүүд:
Даваа, 2023.02.20
· Цагаан сарын мэндчилгээний үгс
· Цагаан сарын мэндчилгээний үгс
Мягмар, 2023.01.24
· Д.Энхболд: "Хар хүн" Өгүүллэг
Лхагва, 2023.01.04
· Сааюугийн Баттулга : ТЭНГЭР ҮР
· Эрдэнэ-Очирын Ганболд : АЛГЫН ЧИНЭЭХЭН ГАЗАР
· Долгорын ЦЭНДЖАВ : “ЦАГААН НОХОЙ”
· Ням-Очирын Баасанжав : АЛТАН ЗУУЗАЙ
· Лхагвагийн Дайриймаа : ГАР ХӨРӨӨ
· Наваанжамбын Мөнхсайхан ДАРДАС
· Битогтохын Цогнэмэх Ай, Сүнжидмаа минь ээ, хө!
· Баянмөнхийн Цоожчулуунцэцэг : ХИШИГ
· А.Ивээл : БУЙД СУМЫН НААДАМ
· Х.Эрдэнэцэцэг : ГЭРЭЛТЭГЧ ХУЛС МОД
Даваа, 2022.11.28
· Д.Галсансүх : ХЯТАД СУРГУУЛЬ
Баасан, 2022.11.25
· Д.Галсансүх : СЭТГЭЛЗҮЙН ТУУРИУД Ц. Буянзаяа-д
· М.Амархүү: УРГИЙН МОД
Пүрэв, 2022.11.24
· До. Болдхуяг : ХААНЫ САНААШРАЛ (Монологи)
· Чингис хааны алтан сургаалиас
Мягмар, 2022.11.22
· ЗАЛУУ НАСНЫ АЛДАА

Та сараа сонгоно уу


Санал хүсэлт

Нэр:

Э-шуудан:

Санал хүсэлт:



Хажууд нь хүмүүн мишээн гэрэлтэхэд Халиун дэлбээгээ дэлгэн баярладаг Инээхийг хүртэл эсэндээ мэдрэх Ижий сүнстэй Сарнай цэцэг
© Copyright 2005-2024 Biirbeh.MN.
     All rights reserved.
By Bataka
Манай сайт танд таалагдаж байвал LIKE хийгээрэй. Танд баярлалаа.
Утас : 976-99076364
И-мэйл :info@biirbeh.mn