Нүүр Гишүүн Шүлэг Өгүүллэг Сургамж Зөвлөгөө Зургийн цомог Холбоо барих
 

Сайтын мэдээлэл ...
Facebook
Twitter
RSS2

Mail : info@biirbeh.mn
Mobile : 9907-6364

Нэрээр
  ''Өврийн дэвтэр'' яруу найргийн реалити шоу  
  4-н мөртүүд  
  Sienna  
  Window of Mongolian poetry  
  Youtube  
  Агиймаа Э  
  Алтангадас  
  Алтанхундага А  
  Амарбаяр М  
  Амарсайхан A  
  Амарсанаа Б  
  Амор Хайям  
  Ардын аман зохиол  
  Ариун-Эрдэнэ Б  
  Ариунболд Энх-Амгалан  
  Афоризм  
  Аюурзана Г  
  Бавуудорж Ц  
  Багабанди Н  
  Бадарч П  
  Базардэрэг Н  
  Байгалмаа А  
  Батзаяа Б  
  Батзүл Д  
  Батнайдвар М  
  Батнайрамдал П  
  Батнасан Лу  
  Батрэгзэдмаа Б  
  Баттуяа Ц  
  Батцэцэг Ш  
  Баяр ёслол хурим найр  
  Бодрол  
  Болдхуяг Д  
  Болор-эрдэнэ Х  
  Болормаа Б  
  Болормаа Х  
  Бум-Эрдэнэ Түмэнбаяр  
  Бум-Эрдэнэ Э  
  Бусад  
  Буянзаяа Ц  
  Буянцогт C  
  Буянцогт /Цахарын/ С  
  Бямбаа Жигжид  
  Бямбажаргал Ц  
  Бүжинлхам Эрдэнэбаатар  
  Гадаадын уран зохиол  
  Галсансүх Б  
  Ганзориг Батсүх  
  Ганзориг Б  
  Гэсэр  
  Гүрбазар Ш  
  Дагмидмаа Ч  
  Далай ламын айлдвар  
  Дамдинсүрэн Цэнд  
  Дашбалбар О  
  Дениска Михайлов  
  Дорж Зундуй  
  Дорж Б  
  Доржсэмбэ Ц  
  Дулмаа Ш  
  Дууны үг  
  Дэлгэрмаа Ц  
  Дэлхийн уран зохиол  
  Ерөөл, Магтаал  
  Жамбалгарав Ц  
  Зохиолчдын намтар  
  Зүйр цэцэн үг  
  Ичинхорлоо Б  
  Кана Б  
  Лодойдамба Ч  
  Лочин Соном  
  Лхагва Ж  
  Лхагвасүрэн Б  
  Лхамноржмаа Ш  
  Монгол Улсаа хөгжүүлье  
  Монголын өгүүллэгийн цоморлиг 2003  
  Мэдээ, мэдээлэл  
  Мөнх-Өлзий Б  
  Мөнхбат Ж  
  Мөнхсайхан Н  
  Мөнхтуяа А  
  Мөнхцэцэг Г  
  Мөнхчимэг А  
  Намдаг Д  
  Намсрай Д  
  Нацагдорж Д  
  Номин Г  
  Номинчимэг У  
  Нямсүрэн Д  
  Оюун-Эрдэнэ Н  
  Оюундэлгэр Д  
  Пүрэв Санж  
  Пүрэвдорж Д  
  Пүрэвдорж Лувсан  
  Пүрэвсүрэн Соёрхын  
  Равжаа Д  
  Ринчен Б  
  Сумъяа Доржпалам  
  Сургамж  
  Сүглэгмаа Х  
  Сүрэнжав Шарав  
  Сүхбаатар Ширчин  
  Сүхзориг Г  
  Тайванжаргал Н  
  Төрбат Д  
  Урианхай Д  
  Уугансүх Б  
  Хасар Л  
  Хишигдорж Л  
  Ховд Их сургуулийн Утга зохиолын нэгдэл  
  Хулан Ц  
  Хүрэлбаатар Ү  
  Хүрэлсүх М  
  Хүүхдийн дуу  
  Цэемаа М  
  Цэцэнбилэг Д  
  Чойном Р  
  Чоно  
  Чулуунцэцэг Б  
  Шагж гэлэн  
  Шог өгүүллэг  
  Шүлэг  
  Шүүдэрцэцэг Б  
  Энхбат Балбар  
  Энхболд Энхбаатар  
  Энхболдбаатар Д  
  Энхтуяа Б  
  Энхтуяа /Эмүжин/ Р  
  Энэбиш Батсамбуу  
  Эрдэнэ С  
  Эрдэнэ-Очир Арлаан  
  Эрдэнэсолонго Б  
  Эрхэмцэцэг Ж  
  Явуухулан Б  
  Ярилцлага  
  Үлгэр  
  Үржинханд Э  
  Өвөр Монголын яруу найраг  
  Өгүүллэг  
  Өлзийтөгс Л  
  Өөрийгөө ялах нь  

Ангилал
  Article1  
  Шүлэг  
  Өгүүллэг  
  Найраглал  
  Афоризм  
  Богино өгү  
  Роман, тууж  
  Зүйр цэцэн  
  Үлгэр  
  Ертөнцийн  
  Ардын аман  
  Нийтлэл  
  Дууль  
  Сургамж  
  Зөвлөгөө  
  Мэдээ  
  Намтар  
  Ярилцлага  
  Ерөөл магтаал  
  Дууны үг  
  Ардын аман зохиол  
  Youtube  
  Дурсамж  
  Бусад  

Дэм дэмэндээ гэж
Та бүхнийг бидэнд туславал бид баярлах болно.
$



 

Өгүүллэг 		 Өгүүллэг: С.Б.Бат-Эрдэнэ : Хүний араншин буюу муухай Монгол зан (20)
Оруулсан admin on 2007-08-24 01:02:15 (4560 уншсан)

 

ҮЗМЭРЧ
Аргын тооллын нэгэн мянга есөн зуун наян хоёр оны зуны нэгэн үдэш.Оройн дөрвөөс /16 цагаас/ гарч байлаа.Ээлжээ авчихаад тоног төхөөрөмжүүд,хэмжүүрүүдээ нарийвчлан шалгаад өөрийнхөөрөө тааруулж горимонд нь оруулчихаад энэ өдрийн ирсэн захиалсан сонингуудаа гарчиглаж суулаа.Машинистын ширээн дээр хүний сүүдэр тусахаар нь /манай цехийн тэр аймшигтай дуунд хүний хөлийн бүү хэл ярих дуу нь ч сонсогддоггүй юм л даа/ эргэж харвал өөр цехийн нэгэн настай цэвэрлэгч эмээ ирсэн ажээ.Мэндийн зөрөө гаргаад л эмээ ийш,тийшээ хүн амьтан байна уу гэж нягталж эргэж нэг харчихаад өврөөсөө хөх пүүшиг /Белеморканал/ нэг хайрцгыг гарган дээр нь ногоон гуравтын цоо шинэхэн дэвсгэрт гарган тавьж надад барилаа.Би ч учрыг нь олж ядан гайхширч "Ажил явдал боллоо барилаа гэж сонсдоогүйдээ,болсон бол нөгөө хэнхэг хэн гуай хэдэн төгрөг хураах учиртай..." гэсэншүү юм бодож байтал "Хүү минь,эмээгээ нэг сайн үзээд өг дөө.

Чамайг юм үзэж хардаг,сайн мэддэг гэж хүмүүс ярилцаад байна" гэхэд л сая учрыг ойлгож нүүр битгий хэл нөгөөх маань хүртэл улайж ичиж үхэхээ шахан "Эмээ минь дээ,юуны нь юм үзэж хардаг байх вэ,манай ангийн цаад хэд чинь танаар тоглож,намайг шоглож байгаа юмаа" гээд арай гэж янз бүрээр учирлаж байж нэг юм саллаа...
...Энэ явдал ингэж эхэлсэн юм,надаас өөрөөс минь л болсон хэрэг л дээ.ЗХУ-д ТМС төгсч ирсэн бидний хэдэн залуус тухайн үедээ бага залуу насны ойворгон зангаар дотоодод ТМС дүүргэсэн болон арав төгсөөд ажилчин болсон залууст бас ч гэж жаахан ихэрхэх санаатай байдаг байлаа.Ойлгохгүй ч гэсэн орос сонин хэвлэл захиалж,сугавчлаастай.Дээр нь тухайн цаг үедээ л ховорхон байсан хамелон шил зүүж,"Тверь" жинсээр гангаран биеээ бас их тооноо.Агаа бол тэр дундаа нөгөө хэдээсээ ч содон хүн болох гэж "Vilag" ,"Ponaramma" мэтийн Польш сэтгүүл цуглуулан гангардаг байсан юм.Дээрх өнгөт сэтгүүлүүд дээр тухайн цаг үеийн барууны хамтлаг дуучдын зураг,хөрөг болон шинэ дуунуудынх нь үг гардаг байсан юм.Энэ цаг үе бол ерөнхийдөө социализмын задралын эхэн үе,сэм сэмхэн чичиргээ өгч байсан үе л дээ.Польш улс бол ерөнхийдөө цаашаагаа хараад орос ах нараас буруулаад эхэлчихсэн байсан цаг.По-д сурч байсан Монгол оюутнуудыг буцааж татан дотоодод болон ЗХУ-д шилжүүлэн сургаж байсан юм.Манай бэр эгч минь ч энэ шуурганд өртөн Варшавт сурч байгаад сүүлд нь Москвад үргэлжлүүлэн сурч сургуулиа дүүргэсэнсэн.Нэг орой хийх юмаа олж ядан пянз сонссон шиг орон дээр хажуулан "Ponaramma" эргүүлжээ хэвттэл хамгын арын хуудсан дээр нэг л сонин дүрсүүд хүснэгтлэн зураад ард нь хэдэн тоо тавин арынх нь нүдэнд баахан юм бичсэн байлаа.Сонирхоод тоолж үзвэл яг 12 байх ажээ.Нягтлаад сайн харвал 12 дүрсний ардах тоонууд нь сар өдөр болоод явчих шиг санагдахаар нь бэр эгчдээ үзүүлэн асуутал "Аа энэ үү?Энэ чинь манай дорныхны 12 жил гэдэг шиг барууныхны...гээд жаахан бодолхийснээ...Үгүй ээ,юу ч гэмээр юм бэ дээ.Жилээр биш төрсөн сар өдрөөр нь тааруулсан...за байз юу гэж орчуулмаар ч юм бэ дээ,fortuna...fortuna гэж амандаа үгэлсэнээ За жишээлбэл миний дүү чинь хэдэн сарын,хэдэнд төрлөө?гэж асууснаа хайж олж хараад "За чи бол тийм,тийм зантай,ийм юм сонирхдог...ингэдэг...тэгдэг" гээд миний зан авир,аашыг яг хэлж байна шүү.Алив минийх хаана байна? гээд хартал арслангын зураг харагдахаар нь "Өө,би европоор бол арслан жилтэй юм байна шүү дээ" гээд эгчдээ жаал шоолуулж аваад цааш нь давран ангийнхаа гурвынхыг уншуулж авч ирчэхээд "Найз нь эртээд үдэшлэг тарж яваад толгойгоороо шат мөргөсөнийг санаж байна уу?Түүнээс хойш энэ толгой нэг л биш,янз бүрийн юм хараад байдаг болчихлоо.Золбин /Найзуудынхаа дандаа хочоор нь бичлээ шүү/,чи бол тийм,ийм ааштай...тэгдэг...ингэдэг...Харин Гүзээ чи бол...Үст хараа чи бол...гээд баахан дөвчигнөчихсөн хэрэг л дээ.Тэр үед ямар одоогынх шиг өрнө,дорны зурхай гэж мэддэг хүн ч байсан биш,билгийн улирлын тоолол гэхэд тэр аймгын,тийм сумын ийм малчны өвс юу яадаг арга,туршлага гэдэг ч юм уу сайн л бол хавар бол "Мөнх тэнгэрийн доор,Мянга мянган хавар...","Янагын сайхан харц шиг,Яргуй нүдлэн мишээсэн..." гээд хэдэн дуу,шүлэгхэн л байдаг байсан тийм цаг үеийн сүүлч л дээ.
Тийм болохоор төөрөг,зурхай гэж юу ч мэдэхгүй,төсөөлөхгүй миний хэдэн найз нар миний тавьсан жүжгэнд итгээд цаашаа баахан цуурчихсан хэрэг л дээ.Лаг байгаа биз?Тэр хэлж ярьж байгаа зүйлээ төөрөг,зурхай гэдгийг нь ч хэлж мэдэхгүй байж миний тэр гангарсныг.Ингэж нэг удаа Балызмын үед үзмэрч болохоо шахсан юм даа.
Харин одоо энэ цагт надаар хэлүүлэлтгүй та бүхэн өөрсдөө надад зааж өгнө л дөө.Гандан орноо гадна,дотногүй үзмэрчид.Сүхийн талбай орж салхилнаа урд цэцэрлэгээр нь дүүрэн үзмэрчид...Адгийн наад зах нь хүү маань 2-р ангид байхдаа өглөө хүргэж өгчихөөд цаашаа ажилдаа явах гэтэл "Дөрвөн бэрх" орхиод зогсчихлоо.Хүүе, хүү минь цаг болохоо байлаа хурдлаач гэтэл харин өөдөөс "Ааваа,одоо явахад зам түгжирэх нь үү,үгүй юу гэж үзсэн юм.Түгжирэхгүй ээ" гээд лаг мэдэж гараад нам түгжирэх жишээтэй.
Монгол улсын маань ерөнхийлөгч хүртэл Ромбу гаригтай харьцдаг үзмэрчтэй байхад өрх гэрийн тэргүүн би "Замын түгжээ" үздэг хувийн үзмэрчтэй байхад яах вэ дээ...

С.Б.Бат-Эрдэнэ.Япон,Ивай 2007-08-19 /Өдрийн сайныг өнжин хүлээж,сарын сайныг саатан хүлээж үзэглэв ээ хөөрхий гэж.../



( Сэтгэгдэл бичих? | Өгүүллэг | Оноо: 0/0 | Өгүүллэг )




Манай сайт танд таалагдаж байвал LIKE хийгээрэй. Танд баярлалаа.



Уншигчдын оруулсан сэтгэгд манай сайт хариуцлага хүлээхгүй болохыг анхаарна уу.
Санал сэтгэгдэл

 
Санал асуулга
Та онлайн номын дэлгүүрээр хэр их үйлчлүүлэх вэ ?
Байнга
Нилээд
Хааяа
Цөөн
Үгүй
Санал асуулгын дүнг үзэх

Ном

Шуурайн Солонго: Гималай

Шуурайн Солонго: ТООРОЛЖИН

Ш.Сундуйжав : Үүр цайж байна

Э.Үржинханд : Хос ном мэндэллээ

Б.Болдсүх : Таг мартсан тангараг

Ч.Дагмидмаа


Санал асуулга
Хэрэглэгчийн нэр

Нууц үг

Та манай гишүүн болохыг хүсвэл энд дарна уу.

t
Одоо онлайнд 321 зочин 0 гишүүн байна.


Мэдээлэл оруулах

Та бүхэн өөрсдөө шүлэг, өгүүлэл оруулахыг хүсвэл энд дарж нэмж болно.

Та монгол гарын драйвэр ашиглан бичээрэй. Оруулсан мэдээллийг админ үзээд идэвхжүүлнэ.

Санал хүсэлтээ илгээх
Хайлт


Зургийн цомог

Ёл хад
YolHad_15.JPG
Хэмжээс: 700x525 74k
Сэтгэгдэл: 0
Үзсэн: 3721

зотон тос 61х72 см
Мэргэн
Хэмжээс: 499x600 57k
Сэтгэгдэл: 0
Үзсэн: 4544

Ж. Ганхүү 1958	40х30, зотон тос
Бор хавцлын өвөл
Хэмжээс: 600x441 164k
Сэтгэгдэл: 0
Үзсэн: 3865


Агуулга
Лхагва, 2023.10.18
· Т.Дарханхөвсгөл : Бидний намар
· А.Сүглэгмаа : Навчисын шуурганаар
· Ц.АВИРМЭД : ТЭР НАМАР
· Д.Бямбажав : НАМАР
Ням, 2015.10.25
· Зундуйн Дорж
Бямба, 2023.10.14
· Зундуйн ДОРЖ : Өглөө болгон эрт босч
· Батсайхан Баттөгс : Миний нутгийн намар
Мягмар, 2023.09.12
· Ц.Бавуудорж : МЭДРЭМЖИЙН ТУХАЙ ШҮЛЭГ
· Ц.Бавуудорж : ИТГЭЛ
· Ц.Бавуудорж : ТОМЪЁО
· Ц.Бавуудорж : НАМРЫН ӨВСӨН ДУНД
· Ю.БАЯН-ОЧИР : МАШИН
· Ю.БАЯН-ОЧИР : ЦЭН ТОГОРУУ
· Ю.БАЯН-ОЧИР : ЖАРГАЛ НЬ ТЭР
· Ю.БАЯН-ОЧИР : ӨНӨӨДӨР
· Ю.БАЯН-ОЧИР : Миний ертөнц
· Ю.БАЯН-ОЧИР : ӨМГӨӨЛХҮЙ
· Ю.Баян-очир : Мод
Мягмар, 2023.08.22
· Б.Болормаа : Намайг явсны маргааш
Даваа, 2023.05.15
· П.Бадарч : Нулимст борхон болжмор
Ням, 2023.02.19
· Цагаан сар – Хүүхдийн үг, шүлэг Хүүхдүүд:
Даваа, 2023.02.20
· Цагаан сарын мэндчилгээний үгс
· Цагаан сарын мэндчилгээний үгс
Мягмар, 2023.01.24
· Д.Энхболд: "Хар хүн" Өгүүллэг
Лхагва, 2023.01.04
· Сааюугийн Баттулга : ТЭНГЭР ҮР
· Эрдэнэ-Очирын Ганболд : АЛГЫН ЧИНЭЭХЭН ГАЗАР
· Долгорын ЦЭНДЖАВ : “ЦАГААН НОХОЙ”
· Ням-Очирын Баасанжав : АЛТАН ЗУУЗАЙ
· Лхагвагийн Дайриймаа : ГАР ХӨРӨӨ
· Наваанжамбын Мөнхсайхан ДАРДАС
· Битогтохын Цогнэмэх Ай, Сүнжидмаа минь ээ, хө!
· Баянмөнхийн Цоожчулуунцэцэг : ХИШИГ
· А.Ивээл : БУЙД СУМЫН НААДАМ
· Х.Эрдэнэцэцэг : ГЭРЭЛТЭГЧ ХУЛС МОД
Даваа, 2022.11.28
· Д.Галсансүх : ХЯТАД СУРГУУЛЬ
Баасан, 2022.11.25
· Д.Галсансүх : СЭТГЭЛЗҮЙН ТУУРИУД Ц. Буянзаяа-д
· М.Амархүү: УРГИЙН МОД
Пүрэв, 2022.11.24
· До. Болдхуяг : ХААНЫ САНААШРАЛ (Монологи)
· Чингис хааны алтан сургаалиас
Мягмар, 2022.11.22
· ЗАЛУУ НАСНЫ АЛДАА

Та сараа сонгоно уу


Санал хүсэлт

Нэр:

Э-шуудан:

Санал хүсэлт:



Хажууд нь хүмүүн мишээн гэрэлтэхэд Халиун дэлбээгээ дэлгэн баярладаг Инээхийг хүртэл эсэндээ мэдрэх Ижий сүнстэй Сарнай цэцэг
© Copyright 2005-2024 Biirbeh.MN.
     All rights reserved.
By Bataka
Манай сайт танд таалагдаж байвал LIKE хийгээрэй. Танд баярлалаа.
Утас : 976-99076364
И-мэйл :info@biirbeh.mn