Нүүр Гишүүн Шүлэг Өгүүллэг Сургамж Зөвлөгөө Зургийн цомог Холбоо барих
 

Сайтын мэдээлэл ...
Facebook
Twitter
RSS2

Mail : info@biirbeh.mn
Mobile : 9907-6364

Нэрээр
  ''Өврийн дэвтэр'' яруу найргийн реалити шоу  
  4-н мөртүүд  
  Sienna  
  Window of Mongolian poetry  
  Youtube  
  Агиймаа Э  
  Алтангадас  
  Алтанхундага А  
  Амарбаяр М  
  Амарсайхан A  
  Амарсанаа Б  
  Амор Хайям  
  Ардын аман зохиол  
  Ариун-Эрдэнэ Б  
  Ариунболд Энх-Амгалан  
  Афоризм  
  Аюурзана Г  
  Бавуудорж Ц  
  Багабанди Н  
  Бадарч П  
  Базардэрэг Н  
  Байгалмаа А  
  Батзаяа Б  
  Батзүл Д  
  Батнайдвар М  
  Батнайрамдал П  
  Батнасан Лу  
  Батрэгзэдмаа Б  
  Баттуяа Ц  
  Батцэцэг Ш  
  Баяр ёслол хурим найр  
  Бодрол  
  Болдхуяг Д  
  Болор-эрдэнэ Х  
  Болормаа Б  
  Болормаа Х  
  Бум-Эрдэнэ Түмэнбаяр  
  Бум-Эрдэнэ Э  
  Бусад  
  Буянзаяа Ц  
  Буянцогт C  
  Буянцогт /Цахарын/ С  
  Бямбаа Жигжид  
  Бямбажаргал Ц  
  Бүжинлхам Эрдэнэбаатар  
  Гадаадын уран зохиол  
  Галсансүх Б  
  Ганзориг Б  
  Ганзориг Батсүх  
  Гэсэр  
  Гүрбазар Ш  
  Дагмидмаа Ч  
  Далай ламын айлдвар  
  Дамдинсүрэн Цэнд  
  Дашбалбар О  
  Дениска Михайлов  
  Дорж Зундуй  
  Дорж Б  
  Доржсэмбэ Ц  
  Дулмаа Ш  
  Дууны үг  
  Дэлгэрмаа Ц  
  Дэлхийн уран зохиол  
  Ерөөл, Магтаал  
  Жамбалгарав Ц  
  Зохиолчдын намтар  
  Зүйр цэцэн үг  
  Ичинхорлоо Б  
  Кана Б  
  Лодойдамба Ч  
  Лочин Соном  
  Лха Отхан  
  Лхагва Ж  
  Лхагвасүрэн Б  
  Лхамноржмаа Ш  
  Монгол Улсаа хөгжүүлье  
  Монголын өгүүллэгийн цоморлиг 2003  
  Мэдээ, мэдээлэл  
  Мөнх-Өлзий Б  
  Мөнхбат Ж  
  Мөнхсайхан Н  
  Мөнхтуяа А  
  Мөнхцэцэг Г  
  Мөнхчимэг А  
  Намдаг Д  
  Намсрай Д  
  Нацагдорж Д  
  Номин Г  
  Номинчимэг У  
  Нямсүрэн Д  
  Оюун-Эрдэнэ Н  
  Оюундэлгэр Д  
  Пүрэв Санж  
  Пүрэвдорж Д  
  Пүрэвдорж Лувсан  
  Пүрэвсүрэн Соёрхын  
  Равжаа Д  
  Ринчен Б  
  Сумъяа Доржпалам  
  Сургамж  
  Сүглэгмаа Х  
  Сүрэнжав Шарав  
  Сүхбаатар Ширчин  
  Сүхзориг Г  
  Тайванжаргал Н  
  Төрбат Д  
  Урианхай Д  
  Уугансүх Б  
  Хасар Л  
  Хишигдорж Л  
  Ховд Их сургуулийн Утга зохиолын нэгдэл  
  Хулан Ц  
  Хүрэлбаатар Ү  
  Хүрэлсүх М  
  Хүүхдийн дуу  
  Цэемаа М  
  Цэцэнбилэг Д  
  Чойном Р  
  Чоно  
  Чулуунцэцэг Б  
  Шагж гэлэн  
  Шог өгүүллэг  
  Шүлэг  
  Шүүдэрцэцэг Б  
  Энхбат Балбар  
  Энхболд Энхбаатар  
  Энхболдбаатар Д  
  Энхтуяа Б  
  Энхтуяа /Эмүжин/ Р  
  Энэбиш Батсамбуу  
  Эрдэнэ С  
  Эрдэнэ-Очир Арлаан  
  Эрдэнэсолонго Б  
  Эрхэмцэцэг Ж  
  Явуухулан Б  
  Ярилцлага  
  Үлгэр  
  Үржинханд Э  
  Өвөр Монголын яруу найраг  
  Өгүүллэг  
  Өлзийтөгс Л  
  Өөрийгөө ялах нь  

Ангилал
  Article1  
  Шүлэг  
  Өгүүллэг  
  Найраглал  
  Афоризм  
  Богино өгү  
  Роман, тууж  
  Зүйр цэцэн  
  Үлгэр  
  Ертөнцийн  
  Ардын аман  
  Нийтлэл  
  Дууль  
  Сургамж  
  Зөвлөгөө  
  Мэдээ  
  Намтар  
  Ярилцлага  
  Ерөөл магтаал  
  Дууны үг  
  Ардын аман зохиол  
  Youtube  
  Дурсамж  
  Бусад  

Дэм дэмэндээ гэж
Та бүхнийг бидэнд туславал бид баярлах болно.
$



 

Sienna 		 Өгүүллэг: Sienna : Хүүхэлдэй (4)
Оруулсан admin on 2008-02-22 00:52:48 (6569 уншсан)

Хаалганы цоож торчигнуулан дуу аялсаар орж ирсэн нөхөртөө Гандир юу ч хэлсэний хэрэггүй юм байна гэдгийг шууд л ойлголоо. Ер нь түүнд ярьлаа ч гэлээ шоолох, үгүй бол утгагүй юм ярьлаа гэж дургүйцэх нь гарцаагүй. Ямар ч баримтгүй Гандирын бодол, охины ярьсан яриа хоёрыг ер нь хэн үнэмших юм бэ. Ер нь нөхөртөө ч, өөр хүнд ч энэ тухай хэлээд хэн ч үнэмшихгүй. Гандир гаргасан шийдвэрээ хэнтэй ч хуваалцахыг хүссэнгүй. Унтахаас арай өмнөхөн гэнэт гөлгөө яагаад хөл доогуур орооцолдохгүй байна вэ хэмээн гэнэт санаад галтогоондоо ортол, аль түрүүний аваачиж тавьсан буландаа ямар ч хөдөлгөөнгүй унтаж байгаа аятай хэвтэж байх нь тэр. Бурхан минь гэж Гандир дуу алдан ухасхийн тэврэн автал ашгүй нүдээ нээж амьсгаатай байхаар нь дотор жаахан ч гэсэн уужирч амьсгаагаа гаргалаа. Яасан хө гэх нөхрийнх нь дуутай зэрэгцэн, хэн нэг нь араас нь цэл хүйтэн харцаар ширтэх мэт санагдан, нурууных нь араас салхи сэнгэнэх мэт болов. Хааяадаа нэг л эвгүйцээд хүн хараад ч байгаа мэт мэдрэмж төрөхөд эргээд харахад нээрээ л хүн харц тусгасан байдагсан. Гэтэл энэ удаа хүйт даасан хорсолын зэвхий харц түүнд мэдрэгдэх мэт санагдаад эргээд хартал ээ бурхан минь гэх дуунаар нь гүйлдээд ирсэн нөхөр, охин хоёр нь гайхсан шинжтэй зогсож байлаа. Охин нь хүүхэлдэйгээ тэвэрчээ. . .

Яагаачгүй ээ, миний охин явж тогло гэж хэлчихээд Гандир нөхрөө хажуудаа суулгаад галтогооныхоо хаалгыг сайтар хаалаа. Амьхандаа өөрийнхээ яриаг хүүхэлдэйд дуулгахгүй гэсэндээ тэр. Гөлөгнийхөө тавганд нь сүү ихтэй бүлээхэн цийдэм хийсэн боловч хөөрхий гөлөг бараг л уусангүй нь улам санаа зовооно. Гандир нөхөртөө найзынхаа ирсэн тухай жаал яриад гөлөг нь өвдсөн гэж хэлсэнийг хэлээд чи бид 2 өдөр гаргах биш дээ, салхинд бага гаргаж байгаа болохоор бие нь маш муудаж байгаа нь энэ гэж байна. Түүнийг өдөрт 2-3 цаг салхинд гаргаж байх айлд яаралтай аваачиж өгье. Нөхөр нь дуугайхан сонсоод гөлгөө өвөр дээрээ тэврэн бяцхан чих, сэгсгэр жаахан үсийг нь илбэлээ. Ёстой хөөрхөн гөлөг шүү тиймээ, гэхдээ манай охин нэг их тоглож харагдахгүй юм даа. Бараг л чиний нохой болчихсон харагддаг юм, тэгье тэгье охин дургүйцэхгүй байхаа асуух уу одоо гэж нөхөр нь хэллээ.

Гандир сандарч яах юм бэ, явуулахгүй гээд уйлбал яана. Тэгээд байлгаж байгаад нүдэн дээр нь үхчихвэл охин маань яах юм. Чимээгүй маргааш айлд өгчихөөд гадаа гаргасан чинь зугтаад явчихлаа гээд хэлчихэе гэхэд нөхөр нь дуртай зөвшөөрсөнөөр асуудал шийдэгдлээ. Чи өнөө өглөө охиноо цэцэрлэгт нь хүргэж өгөөрэй, би өглөө гөлгөө айлд өгчихөөд ажилдаа яваад өгье. Ээж нь нохойгоо салхилуулна, бас вакцин хийлгэнэ гээд үлдэе. Тэгээд нохой нь эмчээс айгаад зугтаад явчсан гээд хэлчихье гэж тэр 2 үгсэн тохиролцлоо. Гандирын далд санаа нь охинд нь хэлчихвэл хүүхэлдэй сонсоод өнөө шөнө гөлгөнд нь элдэв зүйл хийчих вий хэмээн бодоод охиндоо огт дуулгахгүй байхаар шийджээ. Өөрийнхөө энэ бодлоо үнэн гэж бодоход хэцүү байсан ч эх хүний далд зөн совингоо энэ удаа дагасан нь зүйтэй гэж бодлоо. Харин өнөөдөр охиноо дундаа өвөртлөж унтана аа. . .

Маргааш өглөө нь Гандир охиноо цэцэрлэгт нь явуулалгүй авч үлдлээ. Охиноо энэ цайг дуустал нь уу хэмээн захиргаадаад тэр хооронд бушуухан үүдний шкафаа зайчлан өөрөө орж болох зай гаргасанаа охиндоо огтхон ч мэдэгдсэнгүй. Дараа нь охиндоо нэг зөөлөн чихэр атгуулаад тоглоомуудыг нь овоолон дэргэж нь суулган үнсээд, ээж нь гүйгээд хажуугийн дэлгүүр ороод сүү аваад ирье, миний охин томоотой байгаарай, ердөө 3хан минут гээд галтогоо орлоо. Тэнд охиных нь газарт унагасан цэцэг овоо хөөрхөн үндэслэсэн нь шилний цаанаас тодхон харагдана. Хүүхэлдэй гуай та энэ цэцэгт минь дургүй гэл үү, тэгвэл одоо яахыг чинь харъя л даа гэж Гандир амандаа үглээд охиндоо цэцгээ үзүүлэхээр алхан очив. Миний охин энэ хардаа чиний унагаасан цэцэг ийм гоё болчихсон удахгүй ээж нь сайхан саванд суулгаад гоё улаан цэцэг дэлбээлүүлнээ. Ингэж хэлчихээд бардам алхлан цэцгээ буцаан тавиад үүдрүү очин гадуур хувцасаа өмсөж буй чимээ гаргангаа шкафныхаа хаалгыг сэмээрхэн онгойлгож орхив. Хаалганыхаа завсар зай гаргаж орхиод за ээж нь гялс гүйчихээд ирье хэмээн чангахан хэлээд хаалгаа тас хийн хаагаад, гялсхийн шкафандаа орж хаалгыг нь хэргээр дутуу хаалаа. Хэрвээ үнэхээр хүүхэлдэй нь алхаж явдаг юм бол дургүй цэцгээ дахин унагаж хагалахаар охиных нь хамт галтогооны өрөөнд орох нь лавтай.

Гэнэт шкафанд орохдоо ямар нэгэн том мод ч юмуу, хоолны том төмөр халбагаа бариад ороогүйдээ Гандир харамслаа. Хэрвээ тэр бяцхан өөдгүй хүүхэлдэй алхаад явж байх юм бол тэр доор нь нам цохиод цонхоор чулуудах байсан юм. Гандир яагаад ч юм бүү мэд тэр хүүхэлдэйнд гараараа хүрэхээс жийрхэж байлаа. Охин ганцаараа амандаа элдэв зүйл ярьж байгаад тожир тожир алхан галтогоог зүглэсээр өрөөнөөсөө гарч ирлээ. . .

Гандир талд харанхуйд төөрсөн хүн айлын гэрэл харах адил дотор онгойн уужирч санаа алдан инээвхийллээ. Аан муу сахилгагүй охин чамайг даа. Аавынх нь зөв байжээ. Алив нөгөө явдаг гүйдэг хүүхэлдэй гэж бодоод Гандир өөрийгөө шоолон тас тасхийн инээхээ дөхөв. Бяцхан охин нь хүүхэлдэйгээ нэг гартаа хөтлөөд гарч ирсэн хэдий ч хүүхэлдэй нь өөрөө алхах биш, нэг хоёр хэмээн үглэсээр аяархан алхах охиных гарт чирэгдэн явах нь хаалганы завсараар харагдсан нь тэр ажээ. Гандир тэр дороо гарч ирэх гэсэн боловч, гэнэт шкафнаас гараад ирвэл охин нь цочоод сүйд болох байх гэж бодоод буцаагаад хаалгаа татах гэж байгаад жаахан чимээ гаргатал чирэгдэж явсан хүүхэлдэй зог тусан гэнэт амьд хүн мэт хүзүүгээ эргүүлэн хөх цэнхэр шилэн нүдээрээ Гандирын нуугдсан шкафыг цоо ширтэх нь тэр. Гандирын толгойтой бүх үс өрвөсхийн босч бурхан минь амьд юм байна, тэр чинь амьд юм байна шүү дээ хэмээн амандаа шивнээд золтой л ухаан алдчихсангүй арайхийн хоёр хөл дээрээ яахаа мэдэхгүй зогслоо. Хөх цэнхэр нүдтэй хөөрхөн боловч аймшигт хүүхэлдэй резинэн цагаан гуталтай бяцхан хөлөөрөө Гандирын нуугдсан шкафыг зүглэн мөс шиг хүйтэн шилэн нүдээр түүнийг ширтэн удаан гэгч нь алхаж эхэллээ. Гандир шкафан дотроо сүх бариад орсон байлаа ч гэсэн тэрийгээ далайж балбах манатай, зүрх нь хүчтэй дэлсэн арай л нэг ухаанаа алдчихалгүй зогсож байв. Хүүхэлдэй хоёрхон алхаад шкафных нь дэргэд ирэхэд хаалга нь өөрөө нээгдэн онгойхол Гандир өөрийн эрхгүй хар чадлаараа хашгирлаа. . .

( Сэтгэгдэл бичих? | Өгүүллэг | Оноо: 0/0 | Sienna )




Манай сайт танд таалагдаж байвал LIKE хийгээрэй. Танд баярлалаа.



Уншигчдын оруулсан сэтгэгд манай сайт хариуцлага хүлээхгүй болохыг анхаарна уу.
Санал сэтгэгдэл

 
Санал асуулга
Та нэг жилийн хугацаанд хэр олон ном худалдаж авсан бэ ?
Ном худалдаж аваагүй
1-3 ном худалдаж авсан
4-7 ном худалдаж авсан
8-11 ном худалдаж авсан
12-с дээш ном худалдаж авсан
Санал асуулгын дүнг үзэх

Ном

Шуурайн Солонго: Гималай

Шуурайн Солонго: ТООРОЛЖИН

Ш.Сундуйжав : Үүр цайж байна

Э.Үржинханд : Хос ном мэндэллээ

Б.Болдсүх : Таг мартсан тангараг

Ч.Дагмидмаа


Санал асуулга
Хэрэглэгчийн нэр

Нууц үг

Та манай гишүүн болохыг хүсвэл энд дарна уу.

t
Одоо онлайнд 238 зочин 0 гишүүн байна.


Мэдээлэл оруулах

Та бүхэн өөрсдөө шүлэг, өгүүлэл оруулахыг хүсвэл энд дарж нэмж болно.

Та монгол гарын драйвэр ашиглан бичээрэй. Оруулсан мэдээллийг админ үзээд идэвхжүүлнэ.

Санал хүсэлтээ илгээх
Хайлт


Зургийн цомог


khuv5-034.JPG
Хэмжээс: 600x450 60k
Сэтгэгдэл: 0
Үзсэн: 4186

Должин  : 2007 оны аялал
mongolia2007year-019.JPG
Хэмжээс: 600x450 131k
Сэтгэгдэл: 0
Үзсэн: 4379

Должин  : 2007 оны аялал
mongolia2007year-179.JPG
Хэмжээс: 600x450 81k
Сэтгэгдэл: 0
Үзсэн: 3603


Агуулга
Бямба, 2024.03.30
· Лха Отхан : ЗАМЫН ТУХАЙ ШҮЛЭГ
Даваа, 2024.03.04
· Б.Явуухулан: Сонин сурвалжлагчид ярьсан нь
Пүрэв, 2024.01.25
· Г.Мөнхтулга : ХАЙР
· Г.Мөнхтулга : ТҮҮНД
Пүрэв, 2023.12.21
· Г.Мөнхтулга : ХОТЫН ШӨНӨ
· Г.Мөнхтулга : ЧАМД
Мягмар, 2023.12.12
· Долгорын Цэнджав : ТАМГА
Мягмар, 2023.12.05
· Г.Мөнхтулга : Зүүд
· Г.Мөнхтулга : ХЭДЭН ҮГ
· Г.Мөнхтулга : ДҮРСГҮЙ БОДОЛ
· Г.Мөнхтулга : БҮСГҮЙ ЧИ НАМАЙГ ХҮЛЭЭДЭГ ҮҮ
· Г.Мөнхтулга : БИ ХИЙСЭЖ БУЙ НАВЧ
Даваа, 2023.11.27
· С.Начин : Уучлалын шүлэг
Пүрэв, 2023.10.19
· А.Эрдэнэ-Очир : АЯЛАГХАН ЗАЛУУ НАС МИНЬ
· Ц.Доржсэмбэ: ЧИНИЙ САЙХАН ГАРЫН ХҮЙТЭН
· Ц.Доржсэмбэ: ЦАС БОРОО
Лхагва, 2023.10.18
· Т.Дарханхөвсгөл : Үхэр огдой
· Б.Явуухулан НҮҮДЭЛЧНИЙ НАМАР
· А.Эрдэнэ-Очир : Тунгалаг гунигийн улирал
· Ц.Доржсэмбэ : НАМАЙГ ХАРСАН НҮД
· С.Ууганбаяр : НАМАРТ БИ ДУРГҮЙ
· Т.Дарханхөвсгөл : Бидний намар
· А.Сүглэгмаа : Навчисын шуурганаар
· Ц.АВИРМЭД : ТЭР НАМАР
· Д.Бямбажав : НАМАР
Ням, 2015.10.25
· Зундуйн Дорж
Бямба, 2023.10.14
· Зундуйн ДОРЖ : Өглөө болгон эрт босч
· Батсайхан Баттөгс : Миний нутгийн намар
Мягмар, 2023.09.12
· Ц.Бавуудорж : МЭДРЭМЖИЙН ТУХАЙ ШҮЛЭГ
· Ц.Бавуудорж : ИТГЭЛ
· Ц.Бавуудорж : ТОМЪЁО
· Ц.Бавуудорж : НАМРЫН ӨВСӨН ДУНД
· Ю.БАЯН-ОЧИР : МАШИН
· Ю.БАЯН-ОЧИР : ЦЭН ТОГОРУУ
· Ю.БАЯН-ОЧИР : ЖАРГАЛ НЬ ТЭР
· Ю.БАЯН-ОЧИР : ӨНӨӨДӨР
· Ю.БАЯН-ОЧИР : Миний ертөнц
· Ю.БАЯН-ОЧИР : ӨМГӨӨЛХҮЙ
· Ю.Баян-очир : Мод
Мягмар, 2023.08.22
· Б.Болормаа : Намайг явсны маргааш

Та сараа сонгоно уу


Санал хүсэлт

Нэр:

Э-шуудан:

Санал хүсэлт:



Хажууд нь хүмүүн мишээн гэрэлтэхэд Халиун дэлбээгээ дэлгэн баярладаг Инээхийг хүртэл эсэндээ мэдрэх Ижий сүнстэй Сарнай цэцэг
© Copyright 2005-2024 Biirbeh.MN.
     All rights reserved.
By Bataka
Манай сайт танд таалагдаж байвал LIKE хийгээрэй. Танд баярлалаа.
Утас : 976-99076364
И-мэйл :info@biirbeh.mn