Нүүр Гишүүн Шүлэг Өгүүллэг Сургамж Зөвлөгөө Зургийн цомог Холбоо барих
 

Сайтын мэдээлэл ...
Facebook
Twitter
RSS2

Mail : info@biirbeh.mn
Mobile : 9907-6364

Нэрээр
  ''Өврийн дэвтэр'' яруу найргийн реалити шоу  
  4-н мөртүүд  
  Sienna  
  Window of Mongolian poetry  
  Youtube  
  Агиймаа Э  
  Алтангадас  
  Алтанхундага А  
  Амарбаяр М  
  Амарсайхан A  
  Амарсанаа Б  
  Амор Хайям  
  Ардын аман зохиол  
  Ариун-Эрдэнэ Б  
  Ариунболд Энх-Амгалан  
  Афоризм  
  Аюурзана Г  
  Бавуудорж Ц  
  Багабанди Н  
  Бадарч П  
  Базардэрэг Н  
  Байгалмаа А  
  Батзаяа Б  
  Батзүл Д  
  Батнайдвар М  
  Батнайрамдал П  
  Батнасан Лу  
  Батрэгзэдмаа Б  
  Баттуяа Ц  
  Батцэцэг Ш  
  Баяр ёслол хурим найр  
  Бодрол  
  Болдхуяг Д  
  Болор-эрдэнэ Х  
  Болормаа Х  
  Болормаа Б  
  Бум-Эрдэнэ Э  
  Бум-Эрдэнэ Түмэнбаяр  
  Бусад  
  Буянзаяа Ц  
  Буянцогт C  
  Буянцогт /Цахарын/ С  
  Бямбаа Жигжид  
  Бямбажаргал Ц  
  Бүжинлхам Эрдэнэбаатар  
  Гадаадын уран зохиол  
  Галсансүх Б  
  Ганзориг Б  
  Ганзориг Батсүх  
  Гэсэр  
  Гүрбазар Ш  
  Дагмидмаа Ч  
  Далай ламын айлдвар  
  Дамдинсүрэн Цэнд  
  Дашбалбар О  
  Дениска Михайлов  
  Дорж Зундуй  
  Дорж Б  
  Доржсэмбэ Ц  
  Дулмаа Ш  
  Дууны үг  
  Дэлгэрмаа Ц  
  Дэлхийн уран зохиол  
  Ерөөл, Магтаал  
  Жамбалгарав Ц  
  Зохиолчдын намтар  
  Зүйр цэцэн үг  
  Ичинхорлоо Б  
  Кана Б  
  Лодойдамба Ч  
  Лочин Соном  
  Лха Отхан  
  Лхагва Ж  
  Лхагвасүрэн Б  
  Лхамноржмаа Ш  
  Монгол Улсаа хөгжүүлье  
  Монголын өгүүллэгийн цоморлиг 2003  
  Мэдээ, мэдээлэл  
  Мөнх-Өлзий Б  
  Мөнхбат Ж  
  Мөнхсайхан Н  
  Мөнхтуяа А  
  Мөнхцэцэг Г  
  Мөнхчимэг А  
  Намдаг Д  
  Намсрай Д  
  Нацагдорж Д  
  Номин Г  
  Номинчимэг У  
  Нямсүрэн Д  
  Оюун-Эрдэнэ Н  
  Оюундэлгэр Д  
  Пүрэв Санж  
  Пүрэвдорж Лувсан  
  Пүрэвдорж Д  
  Пүрэвсүрэн Соёрхын  
  Равжаа Д  
  Ринчен Б  
  Сумъяа Доржпалам  
  Сургамж  
  Сүглэгмаа Х  
  Сүрэнжав Шарав  
  Сүхбаатар Ширчин  
  Сүхзориг Г  
  Тайванжаргал Н  
  Төрбат Д  
  Урианхай Д  
  Уугансүх Б  
  Хасар Л  
  Хишигдорж Л  
  Ховд Их сургуулийн Утга зохиолын нэгдэл  
  Хулан Ц  
  Хүрэлбаатар Ү  
  Хүрэлсүх М  
  Хүүхдийн дуу  
  Цэемаа М  
  Цэцэнбилэг Д  
  Чойном Р  
  Чоно  
  Чулуунцэцэг Б  
  Шагж гэлэн  
  Шог өгүүллэг  
  Шүлэг  
  Шүүдэрцэцэг Б  
  Энхбат Балбар  
  Энхболд Энхбаатар  
  Энхболдбаатар Д  
  Энхтуяа Б  
  Энхтуяа /Эмүжин/ Р  
  Энэбиш Батсамбуу  
  Эрдэнэ С  
  Эрдэнэ-Очир Арлаан  
  Эрдэнэсолонго Б  
  Эрхэмцэцэг Ж  
  Явуухулан Б  
  Ярилцлага  
  Үлгэр  
  Үржинханд Э  
  Өвөр Монголын яруу найраг  
  Өгүүллэг  
  Өлзийтөгс Л  
  Өөрийгөө ялах нь  

Ангилал
  Article1  
  Шүлэг  
  Өгүүллэг  
  Найраглал  
  Афоризм  
  Богино өгү  
  Роман, тууж  
  Зүйр цэцэн  
  Үлгэр  
  Ертөнцийн  
  Ардын аман  
  Нийтлэл  
  Дууль  
  Сургамж  
  Зөвлөгөө  
  Мэдээ  
  Намтар  
  Ярилцлага  
  Ерөөл магтаал  
  Дууны үг  
  Ардын аман зохиол  
  Youtube  
  Дурсамж  
  Бусад  

Дэм дэмэндээ гэж
Та бүхнийг бидэнд туславал бид баярлах болно.
$



 

Өгүүллэг 		 Өгүүллэг: П. Батхуяг : Далавч
Оруулсан admin on 2008-03-24 11:25:57 (6042 уншсан)

“Нисэж байна” гэж зүүлдээгүй хүн энэ ертөнцөд байхгүй санагдана. Бүгд л далавчаа дэвэн, хий агаарт дураараа дүүлэн нисэж байгаагаар зүүдэлсэн байдаг. Магадгүй хэзээ нэгэн цагт хүмүүс бид нисдэг ч байсан байж болох юм. Чухам тэр сайхан үеэ санагалзан хааяа нэг зүүдэлдэг биз ээ? Ертөнцийн дээвэр гэмээр өндөр уулсын бүсэд өвөл байтугай зун гаднаас хэн ч очдоггүй нэгэн жижигхэн хот байх.
Оршин суугчид нь өөрсдийгөө “тэнгэр” язгууртай, бүргэдийн удам гэж үзэх бөгөөд эрчүүл нь бие биенээ их л эвгүй харцаар харах нь удам угсаагаа умартаж мартахгүйн төлөө хийж байгаа алхам гэж үзэцгээнэ. Хотын цагдаа, гал унтраах газар, хэдэн давгүй баар, цор ганцхан сургууль, өвдвөл очих, өлсвөл орох газар гээд нэрлээд байвал олон хүн суурьшин суусан газар юу байдаг билээ, тэр бүхэн энэ хотод бий.
Гэхдээ түм түжигнэсэн их хотыг бодвол амар амгалан нам гүмийн орон гэсэн үг. Энэ хотын хаа нэгтээ хүмүүс муудалцвал гучин минутын дотор хот тэр аяараа мэдсэн байдаг, өөрийн гэсэн онцлогтой мэдээллийн ийм өвөрмөц сүлжээ бүхий интернэтийг бий болгосон нь хурдаараа бараг л дэлхийн нэг номерт тооцогдохоор болжээ. Өвөл цас их унах учир гэрээсээ гарч чадалгүй хоригдох хүмүүс ч цөөнгүй.
Өвлийн богино өдөр болоод урт шөнийн турш тэдгээр хүмүүс зөвхөн сайхан зүүд зүүдлэхийн төлөө биеэ их л бэлтгэцгээдэг гэлцэнэ. Өглөө эрт ажил төрөлдөө яаран алхацгаах мөртлөө орой гэрээдээ хойргодуухан харьцгаах эрчүүд нь бидэнтэй л адил урт өдөр, эрх чөлөөнд дуртай болох нь анзаарагдана.
Тор саваа дүүртэл дэлгүүр хоршоогоор хэсдэг авгай хүүхнүүд нь харин нийлж хов ярихдаа нэлээд гаршсан байдал ажиглагдана. Харин энэ хотын хэвийн амьдралд байж боломгүй гэмээр гудмаар гэр хийж, гунигаа архиар тайлдаг ядуухан өвгөн, шөнө орой баар цэнгээний газар ил цагаан үйлчлэхээс буцдаггүй янхан хүүхэн хоёр бидний ярьдгаар энэ хотын жинхэнэ “Super Stars” болой. Тэр хоёрыг хүн бүхэн муу хэлдэг боловч ихэнх нь дотроо ялимгүй атаархдаг биз. Учир нь өвгөн, янхан хоёроос хүмүүс аль эрт мартагдсан “эрх чөлөөгөө” үнэртэхийг хүсдэг ажээ. Тэр хоёр ч ёстой эрх чөлөө гэгчийг үнэртүүлэхийг үзүүлдэг байжээ.
Өвөл өнгөрч уулын цас нимгэрэх үед энэ хотынхон нэгэн өвөрмөц баярыг тэмдэглэнэ. Чухам өөр хаа нэг газар тийм баяр тэмдэглэдэг тухай би олж сонсоогүй билээ. Сар дүүрэн тэргэлтэх хаврын эхэн сарын аль нэг өдрийг сонгож аваад бүгд нэг цагт орондоо орцгоож “сайхан зүүдний баяр”-аа нойрондоо хийцгээнэ. Өглөө эрт нар мандахад босоцгоож хотын төв талбайд цуглараад урьд шөнө “сайхан зүүдний баяр”-аар хэн юу зүүдэлсэн тухайгаа нийтэд ярих ба хотын дарга шилдэг зүүд шалгаруулж мөнгөн шагналаар шагнах бөлгөө.
Сайхан зүүдний баяр тэмдэглэх өдрийг тэр жил урьд жилүүдээс арай эрт зарлажээ. Харин сайхан зүүдээ манаж хонох шөнө тэнэмэл өвгөний дотор бэмбэгнээд нэг ч хором дугхийсэнгүй. Баярын өдрийг мартсан янхан бүсгүй шөнөжин үйлчлүүлэгч хайсаар үүл цайлгажээ. Тэр хоёроос бусад нь цөм ер бусын сайхан зүүд зүүдлэхээр унтацгаасан ажээ.
Цэрэг, цагдаа, эмнэлэг түргэн, харуул манаа гээд шөнө унтах завгүй болоод ёсгүй албаныхан ч цөм баяр тэмдэглэв. Тэнэмэл өвгөн арай хийж нэг юм үүр цайлгаад гудманд гарсан боловч хэнтэй ч тааралдсангүйгээр барахгүй архины бүх дэлгүүр хаалттай байсанд гайхлаа. Нэлээд зогссон боловч хэн ч гарч ирсэнгүй. Харин гэрэл асангуут дулаан сайхан гэртээ хүмүүсийн орилох дуу тасралтгүй гарсаар өвгөн хэрэгт дурлан хаалга үүдийг нь тогшсон боловч хэн ч үүдээ тайлсангүй. Аргаа барсан өвгөн төв талбайн голд байх морьтой хүний хөшөө налан тухлаж аваад аргагүй нойрондоо дарагдан унтаж орхижээ.
Үүр тэмдгэрэхийн өмнө 5-6 цагийн үест хотын хүмүүс эхнээсээ сэрж эхэллээ. Анхны сэрсэн хүн амь тавих мэт орилсонд гэрийнхэн нь мөн сэрцгээж дуу дуугаа авалцан орилцгоожээ. Удалгүй эргэн тойрны байшинд хүмүүсийн учиргүй чанга гол тасалмаар орилох дуу гарсаар байлаа. Хотын даргын бүдүүн эхнэр яаж орилсон тухай бичих юм бол аятайхан онигоо арав хориодыг зохиочихоор болжээ. Бүгд л утсаа шүүрч аваад танилууд руугаа залгах гээд чадсангүй хичнээн удаа оролдсон ч ямар ч арга байсангүй. Хий дэмий л гэр дотроо үймэлдэж байлаа. Гадагшаа гарах зориг хүрсэнгүй учир нь янхан бүсгүй, тэнэмэл өвгөн хоёроос бусад нь буюу шөнө баяр тэмдэглэхээр унтсан хүн бүхний хоёр гарны оронд хос далавч ургажээ.
Хун шувууных гэмээр дун цагаан тэр далавч л хүн бүхнийг тэгж чангаар орилоход хүргэсэн гэдэг. Хэсэг хугацааны дараа ялимгүй тайвшраад далавчаа эргүүлж тойруулан харж, зарим зоригтой нь бүр дэвэх зэргээр туршиж эхэлжээ. Бие нь нэг л хөнгөхөн газар гишгэж байгаа нь мэдрэгдэхгүй мөртлөө алхаж явах хачин төвөгтэй болсныг бүгд мэдэрч байлаа. Удалгүй цонхоо онгойлгосон атлаа хөшигнийхөө араар биеэ нууж хөршүүдээсээ биеийн байдал хийгээд чухам юу зүүдэлсэн болохыг нь тандан асууцгаалаа. Хамгийн гайхалтай нь хот даяараа ганцхан зүүд зүүдэлсэн ажээ. Тэр нь далавчаа дэвэн тэнгэрийн уудамд дураар дүүлэх нисэх Гэвч анхандаа хэн ч нисэх тухай бодсонгүй. Гэхдээ тийм ч удсангүй.
Саяхан дампуурсан, гэтэл гэнэт далавчтай болчихсондоо сэтгэлээр унаж дөрвөн давхрын цонхоор үсэрсэн худалдаачин залуу газар няц үсрэхийнхээ өмнө санамсаргүй далавчаа дэвсэнд дээшээ хөөрчээ. Хотынхоо дээгүүр орилон нисэх түүнийг харсан хүмүүс дараа дараагаар тэнгэрт нисэж эхэллээ. Ахлах сургуулийн банди нар найз охидуудтайгаа хос хосоороо тэнгэрээр зугаалж, морьтой хүний хөшөө налан унтах хөөрхий тэнэмэл өвгөний дээрээс шүлсээ хаяж дэггүйтнэ.
Нүүрэн дээр нь нойтон юм дусахад цочин сэрсэн өвгөн харин энэ удаа учиргүй чангаар орилжээ. Хотынхон тэр аяараа тэнгэрт нисэж байх нь тэр. Эцэг эх нь хүүхдүүдээ дагуулан эгээ л галуун цуваа мэт эгнэн нисэх нь үнэхээр зугаатай . Хотын дарга бүдүүн эхнэрээ дагуулан хэрэндээ хичээн дэвэх ба араас нь түшмэлүүд хошууран дагана. Үд өнгөрөхөд ядуу тэнэмэл өвгөн, янхан бүсгүй хоёроос бусад нь буюу бүх далавчтайчуул тэнгэрт гарсан байлаа. Хөөр баяраар дүүрэн хүмүүс хөөрхий хоёрын буян заяагүйг гайхан хоорондоо:
-Аргагүй ээ, яасан гэж тэнгэр тэднийг таалах билээ?
-Ийм сайхан далавч нүгэлтэй хүмүүст заяах ёсгүй шүү дээ?
-Хувь тавилан гэж сонин юм даа? Хэнийг ялгахаа хүртэл мэдэх юм гэх зэргээр хэл амаа бишгүй л билүүдэцгээжээ. Тэнгэрт тэдний амьдрал зугаатай байлаа. Гэвч удалгүй нар шингэх дөхөж задгай салхитай тэнгэрт эхнээсээ жиндэж мөн өдөржин ядрахыг мэдэлгүй дэвсэн далавч нь сульдаж газарт буух тухай бодож эхэллээ. Бүгд нисэж сурсан боловч хэн ч бууж үзээгүй байжээ. Анх нисэж үзсэн худалдаачин залуу газарт дөхөж аль болохоор зөөлөн буух гэж оролдовч яаж ч чадалгүй бяц үсрээд хэдэн цагаан өд тэнгэрт бутрав.
Түүнийг харсан хотын даргын бүдүүн эхнэр ухаан алдаж тэр чигээрээ газар мөргөв. Яаж орилсон, ухаан алдаж унасан тухай бичих юм бол эмгэнэлт өгүүллэг нэлээд хэдийг зохиочих биз ээ. Хүмүүс тэнгэрт сандралдаж газарт байснаасаа илүү үймэлдлээ. Ахлах сургуулийн дэггүй банди нар найз охидуудтайгаа болоод аав ээжийгээ дагаж ниссэн жаахан хүүхдүүд эхнээсээ газар унаж эхэллээ. Энд тэнд пид пид хийх чимээ шөнөжин үргэлжилжээ.
Ямар ч аргаар оролдоод хэн ч газар зөөлөн бууж чадсангүй. Тамир тэнхээ ихтэй залуучууд нэлээд удаан тэсэж үүрээр газар мөргөж унацгаав. Хөөрхий тэнэмэл өвгөн ганцаараа бүтэн долоо хоног тэнгэрээс унасан далавчтай хүмүүсийг хөдөөлүүлжээ. Харин янхан бүсгүй гэрээсээ толгойгоо цухуйлгасангүй, бөмбөгнөтөл чичирсээр арваад хоножээ. Эцэст нь нэг юм гэрээсээ гарч урьдынх шигээ гудамжаар алхав. Тэнэмэл өвгөнийг хараад ганцаараа үлдээгүйдээ хязгааргүй их баярлажээ. Хотынхныгоо дурсаж эзэнгүй хоцорсон уушийн газар тэр хоёр ийнхүү ярилцжээ.
-Манай хотынхон бүгдээрээ далавчтай болчихоод намайг тавлаж шоолсон доо? Би яахав дээ, амьдрах гэж л яваа ядарсан эмэгтэй шүү дээ гэж хэлээд бүсгүй санаа алджээ. Харин тэнэмэл өвгөн:
-Би жар гаруй наслахдаа элдвийн юм бишгүй л үзсэн. Хүн гэдэг амьтан далавчтай болоод чиг тэнгэрийн амьтан биш юм даа? Үхэхдээ бүгд газарт л уналаа шүү дээ? Шунал хүсэл хоёр нь хотынхныг маань далавчтай болгосон. Тэгэхээр тэд маань тамд л нисэж яваа даа.



( Сэтгэгдэл бичих? | Өгүүллэг | Оноо: 5/1 | Өгүүллэг )




Манай сайт танд таалагдаж байвал LIKE хийгээрэй. Танд баярлалаа.



Уншигчдын оруулсан сэтгэгд манай сайт хариуцлага хүлээхгүй болохыг анхаарна уу.
Санал сэтгэгдэл

 
Санал асуулга
Та нэг жилийн хугацаанд хэр олон ном худалдаж авсан бэ ?
Ном худалдаж аваагүй
1-3 ном худалдаж авсан
4-7 ном худалдаж авсан
8-11 ном худалдаж авсан
12-с дээш ном худалдаж авсан
Санал асуулгын дүнг үзэх

Ном

Шуурайн Солонго: Гималай

Шуурайн Солонго: ТООРОЛЖИН

Ш.Сундуйжав : Үүр цайж байна

Э.Үржинханд : Хос ном мэндэллээ

Б.Болдсүх : Таг мартсан тангараг

Ч.Дагмидмаа


Санал асуулга
Хэрэглэгчийн нэр

Нууц үг

Та манай гишүүн болохыг хүсвэл энд дарна уу.

t
Одоо онлайнд 397 зочин 0 гишүүн байна.


Мэдээлэл оруулах

Та бүхэн өөрсдөө шүлэг, өгүүлэл оруулахыг хүсвэл энд дарж нэмж болно.

Та монгол гарын драйвэр ашиглан бичээрэй. Оруулсан мэдээллийг админ үзээд идэвхжүүлнэ.

Санал хүсэлтээ илгээх
Хайлт


Зургийн цомог

Хөвсгөл
kho-003.JPG
Хэмжээс: 600x450 111k
Сэтгэгдэл: 0
Үзсэн: 3899


B3-031.JPG
Хэмжээс: 600x450 67k
Сэтгэгдэл: 0
Үзсэн: 5673

Должин : Зам зуур
zam-073.JPG
Хэмжээс: 600x450 80k
Сэтгэгдэл: 0
Үзсэн: 3871


Агуулга
Бямба, 2024.03.30
· Лха Отхан : ЗАМЫН ТУХАЙ ШҮЛЭГ
Даваа, 2024.03.04
· Б.Явуухулан: Сонин сурвалжлагчид ярьсан нь
Пүрэв, 2024.01.25
· Г.Мөнхтулга : ХАЙР
· Г.Мөнхтулга : ТҮҮНД
Пүрэв, 2023.12.21
· Г.Мөнхтулга : ХОТЫН ШӨНӨ
· Г.Мөнхтулга : ЧАМД
Мягмар, 2023.12.12
· Долгорын Цэнджав : ТАМГА
Мягмар, 2023.12.05
· Г.Мөнхтулга : Зүүд
· Г.Мөнхтулга : ХЭДЭН ҮГ
· Г.Мөнхтулга : ДҮРСГҮЙ БОДОЛ
· Г.Мөнхтулга : БҮСГҮЙ ЧИ НАМАЙГ ХҮЛЭЭДЭГ ҮҮ
· Г.Мөнхтулга : БИ ХИЙСЭЖ БУЙ НАВЧ
Даваа, 2023.11.27
· С.Начин : Уучлалын шүлэг
Пүрэв, 2023.10.19
· А.Эрдэнэ-Очир : АЯЛАГХАН ЗАЛУУ НАС МИНЬ
· Ц.Доржсэмбэ: ЧИНИЙ САЙХАН ГАРЫН ХҮЙТЭН
· Ц.Доржсэмбэ: ЦАС БОРОО
Лхагва, 2023.10.18
· Т.Дарханхөвсгөл : Үхэр огдой
· Б.Явуухулан НҮҮДЭЛЧНИЙ НАМАР
· А.Эрдэнэ-Очир : Тунгалаг гунигийн улирал
· Ц.Доржсэмбэ : НАМАЙГ ХАРСАН НҮД
· С.Ууганбаяр : НАМАРТ БИ ДУРГҮЙ
· Т.Дарханхөвсгөл : Бидний намар
· А.Сүглэгмаа : Навчисын шуурганаар
· Ц.АВИРМЭД : ТЭР НАМАР
· Д.Бямбажав : НАМАР
Ням, 2015.10.25
· Зундуйн Дорж
Бямба, 2023.10.14
· Зундуйн ДОРЖ : Өглөө болгон эрт босч
· Батсайхан Баттөгс : Миний нутгийн намар
Мягмар, 2023.09.12
· Ц.Бавуудорж : МЭДРЭМЖИЙН ТУХАЙ ШҮЛЭГ
· Ц.Бавуудорж : ИТГЭЛ
· Ц.Бавуудорж : ТОМЪЁО
· Ц.Бавуудорж : НАМРЫН ӨВСӨН ДУНД
· Ю.БАЯН-ОЧИР : МАШИН
· Ю.БАЯН-ОЧИР : ЦЭН ТОГОРУУ
· Ю.БАЯН-ОЧИР : ЖАРГАЛ НЬ ТЭР
· Ю.БАЯН-ОЧИР : ӨНӨӨДӨР
· Ю.БАЯН-ОЧИР : Миний ертөнц
· Ю.БАЯН-ОЧИР : ӨМГӨӨЛХҮЙ
· Ю.Баян-очир : Мод
Мягмар, 2023.08.22
· Б.Болормаа : Намайг явсны маргааш

Та сараа сонгоно уу


Санал хүсэлт

Нэр:

Э-шуудан:

Санал хүсэлт:



Хажууд нь хүмүүн мишээн гэрэлтэхэд Халиун дэлбээгээ дэлгэн баярладаг Инээхийг хүртэл эсэндээ мэдрэх Ижий сүнстэй Сарнай цэцэг
© Copyright 2005-2024 Biirbeh.MN.
     All rights reserved.
By Bataka
Манай сайт танд таалагдаж байвал LIKE хийгээрэй. Танд баярлалаа.
Утас : 976-99076364
И-мэйл :info@biirbeh.mn