Нүүр Гишүүн Шүлэг Өгүүллэг Сургамж Зөвлөгөө Зургийн цомог Холбоо барих
 

Сайтын мэдээлэл ...
Facebook
Twitter
RSS2

Mail : info@biirbeh.mn
Mobile : 9907-6364

Нэрээр
  ''Өврийн дэвтэр'' яруу найргийн реалити шоу  
  4-н мөртүүд  
  Sienna  
  Window of Mongolian poetry  
  Youtube  
  Агиймаа Э  
  Алтангадас  
  Алтанхундага А  
  Амарбаяр М  
  Амарсайхан A  
  Амарсанаа Б  
  Амор Хайям  
  Ардын аман зохиол  
  Ариун-Эрдэнэ Б  
  Ариунболд Энх-Амгалан  
  Афоризм  
  Аюурзана Г  
  Бавуудорж Ц  
  Багабанди Н  
  Бадарч П  
  Базардэрэг Н  
  Байгалмаа А  
  Батзаяа Б  
  Батзүл Д  
  Батнайдвар М  
  Батнайрамдал П  
  Батнасан Лу  
  Батрэгзэдмаа Б  
  Баттуяа Ц  
  Батцэцэг Ш  
  Баяр ёслол хурим найр  
  Бодрол  
  Болдхуяг Д  
  Болор-эрдэнэ Х  
  Болормаа Б  
  Болормаа Х  
  Бум-Эрдэнэ Түмэнбаяр  
  Бум-Эрдэнэ Э  
  Бусад  
  Буянзаяа Ц  
  Буянцогт C  
  Буянцогт /Цахарын/ С  
  Бямбаа Жигжид  
  Бямбажаргал Ц  
  Бүжинлхам Эрдэнэбаатар  
  Гадаадын уран зохиол  
  Галсансүх Б  
  Ганзориг Батсүх  
  Ганзориг Б  
  Гэсэр  
  Гүрбазар Ш  
  Дагмидмаа Ч  
  Далай ламын айлдвар  
  Дамдинсүрэн Цэнд  
  Дашбалбар О  
  Дениска Михайлов  
  Дорж Зундуй  
  Дорж Б  
  Доржсэмбэ Ц  
  Дулмаа Ш  
  Дууны үг  
  Дэлгэрмаа Ц  
  Дэлхийн уран зохиол  
  Ерөөл, Магтаал  
  Жамбалгарав Ц  
  Зохиолчдын намтар  
  Зүйр цэцэн үг  
  Ичинхорлоо Б  
  Кана Б  
  Лодойдамба Ч  
  Лочин Соном  
  Лха Отхан  
  Лхагва Ж  
  Лхагвасүрэн Б  
  Лхамноржмаа Ш  
  Монгол Улсаа хөгжүүлье  
  Монголын өгүүллэгийн цоморлиг 2003  
  Мэдээ, мэдээлэл  
  Мөнх-Өлзий Б  
  Мөнхбат Ж  
  Мөнхсайхан Н  
  Мөнхтуяа А  
  Мөнхцэцэг Г  
  Мөнхчимэг А  
  Намдаг Д  
  Намсрай Д  
  Нацагдорж Д  
  Номин Г  
  Номинчимэг У  
  Нямсүрэн Д  
  Оюун-Эрдэнэ Н  
  Оюундэлгэр Д  
  Пүрэв Санж  
  Пүрэвдорж Д  
  Пүрэвдорж Лувсан  
  Пүрэвсүрэн Соёрхын  
  Равжаа Д  
  Ринчен Б  
  Сумъяа Доржпалам  
  Сургамж  
  Сүглэгмаа Х  
  Сүрэнжав Шарав  
  Сүхбаатар Ширчин  
  Сүхзориг Г  
  Тайванжаргал Н  
  Төрбат Д  
  Урианхай Д  
  Уугансүх Б  
  Хасар Л  
  Хишигдорж Л  
  Ховд Их сургуулийн Утга зохиолын нэгдэл  
  Хулан Ц  
  Хүрэлбаатар Ү  
  Хүрэлсүх М  
  Хүүхдийн дуу  
  Цэемаа М  
  Цэцэнбилэг Д  
  Чойном Р  
  Чоно  
  Чулуунцэцэг Б  
  Шагж гэлэн  
  Шог өгүүллэг  
  Шүлэг  
  Шүүдэрцэцэг Б  
  Энхбат Балбар  
  Энхболд Энхбаатар  
  Энхболдбаатар Д  
  Энхтуяа Б  
  Энхтуяа /Эмүжин/ Р  
  Энэбиш Батсамбуу  
  Эрдэнэ С  
  Эрдэнэ-Очир Арлаан  
  Эрдэнэсолонго Б  
  Эрхэмцэцэг Ж  
  Явуухулан Б  
  Ярилцлага  
  Үлгэр  
  Үржинханд Э  
  Өвөр Монголын яруу найраг  
  Өгүүллэг  
  Өлзийтөгс Л  
  Өөрийгөө ялах нь  

Ангилал
  Article1  
  Шүлэг  
  Өгүүллэг  
  Найраглал  
  Афоризм  
  Богино өгү  
  Роман, тууж  
  Зүйр цэцэн  
  Үлгэр  
  Ертөнцийн  
  Ардын аман  
  Нийтлэл  
  Дууль  
  Сургамж  
  Зөвлөгөө  
  Мэдээ  
  Намтар  
  Ярилцлага  
  Ерөөл магтаал  
  Дууны үг  
  Ардын аман зохиол  
  Youtube  
  Дурсамж  
  Бусад  

Дэм дэмэндээ гэж
Та бүхнийг бидэнд туславал бид баярлах болно.
$



 

Өгүүллэг 		 Өгүүллэг: Б.Дамбажамц : Хүн сүрэг дэх намчирхал ба үгийн утга / Partyzation in a horde and wo
Оруулсан admin on 2009-05-12 22:10:32 (4454 уншсан)


Цаг цагаараа байдаггүй,
цахилдаг хөхөөрөө бас байдаггүй,

Цаг хугацаа өнгөрөх тутам л юмс улиран бас хувиран өөрчлөгдаж, заримыг нь танихгүй, заримыг оноохгүй шахуу болж байх шиг. Жишээ нь: мэдрэл гэдэг үгийг хүн болоод амьд биетийн мэдрэх эд эрхтний тогтолцоо системийг оноон үгсийн санд оруулсан байсан бол өдгөө хэрэглэгдэх утга нь мэдрэл муутай, тэнэг гэсэн утгатай болчихож. Анх шотланд эрсийн өмсдөг байсан салтаа үгүй хувцасыг банзал хэмээн нэрлээдэхтэл өнөөх нь завхай гэсэн утгыг авах жишээтэй. /чиний банзал сайхан юм гэж ярих санаатай байтал, чи муу банзал гэх/
Хэл зүйг судалдаг хэсэг хүмүүс байдаг авч утга агуулгыг ард түмэн хэлэлцэж тохиролгүйгээр тогтоодог ажээ. Социалист системийн үед амьдрал гэдэг нь хамтын хөдөлмөр, нэгэн үзэл бодол, нэгдмэл санаа буюу эв нэгдэл гэсэн агуулгатай байсан бол одоо цагт энэ нь хувийн аж ахуй, эд хөрөнгө, хүний эрх, мөн тэдгээрийн цаана ардчилал гэдгийг дураар аашлахуй гэсэн эндүү төсөөлөл болон хувирчээ. Нэгэн цагт бидний өвөг дээдэс найман шарга адууг хөөж эхлээд эцэстээ Адриатын тэнгис, цаашлаад Атлантын далайн эрэг хүртэл хөөрхий буянт хүлгийн зоон дээр газрын хаад мэт давхиж асан цаг мөч тэртээ хол биш гэлээ ч түүхийн шарласан шарлаагүй олон хуудаснаа л домог болон үлджээ. Тэр цагт хан гэдэг нь эзэн гэсэн утгыг , хаан гэдэг нь улсын эзэн, удирдагч мөн тэнгэрийн хөвгүүн гэсэн утгыг агуулж байлаа. Гэтэл одоо хаан гэвэл зузаан гурилтай ямааны махан бууз эсвэл нэг суудлын бүрээс үгүй ээ их сайжраад л нэг гадаад захиралтай арилжааны банк гэж бид ойлгох аж.
Мөрөөдөл гэдэг нь тухайн нийгэм, түүний хэв шинжийг илтгэх хувь хүний морал буюу ёс суртахууныг тодорхой хэмжээгээр агуулдаг бөгөөд эзэн Чингисийн үед энэ нь эзлэн түрэмгийлэх аян дайн, эрэлхэг болоод шударга зан чанарыг илэрхийлдэг байсан бол харин өнөөдөр нам буюу нийгэмд эзлэх байр суурь өөрөөр хэлбэл өр зээлээс үл хамаарсан өөрийн хөрөнгийн хэмжээ, өрөөлийг бус өөрийг асран тордох бэртэгчин чанар болон өөрчлөгджээ.
Гараг дээр маань 6 гаруй тэрбум 2 хөлтөн байдаг. Харин бидний монголчууд үүнээс ердөө л 0,045%-ийг эзэлж байгаа бөгөөд, хөгжлийн түвшний хувьд талаас хойгуур, дундаж наслалтаар бол 70 хавьцаа буюу тэтгэвэрт гараад 10 жил хүрэхтэй үгүйтэй л тэтгэмж аваад хадан гэр лүү явж байхийм. Үгүй яахав бяд /бид/ Yahoo ашигладаг, Cola уудаг, Jack Daniels шимдэг, ганц нэгт нь Bentley бас байна. Гэхдээ бодит байдлыг бодитой үнэлэх хүн олон биш цөөн байгаа бололтой. Нохой заяатай гэж би үндэстнээ хэлмээргүй байгаа хэдий ч нохой мэт амьдрагчид надаас эхлээд цөөхөн биш ажээ. Сайн сайхан амьдралыг бүх л 2 хөлтөн хүсдэг мөн зүтгэдэг, гэхдээ өөрийнхөөрөө бас ойлгосноороо. Зарим нь эр эм 2 болбоос тохирохгүйнээ гээд эр+эр /gay/, зарим нь бүгдээрээ сайхан гээд л /bisexual/, бас зарим нь амьсгалах агаар болоод тулах цэг үгүй гээд учир амьсгалаа тасална, эд хөрөнгө бол хязгааргүй аз жаргал мөн билээ гээд итгэл төгс хэлчих улс ч бас элбэг л байна.
Энэ бүхэн бол сонголт, харин түүний цаана сонголтыг өдөөх, түүнд хүргэгч нийгэм буюу хүн сүрэг орших бөлгөө. Хүн сүргийн бүтэц, зохион байгуулалт, хөл гарны хөдөлмөрийн хуваарь, хариуцлагын тогтолцоо зэргээс тухайн үгсийн цаад жинхэнэ утга хамаардаг ажээ.
Морьтон баатар гэдэг нь малчин эр /гэхдээ ядуу/, шадар сайд болохоор авилгач түшмэл, хууль цааз гэхээр бөөн бичиг цаас гэж цагийн урсгалд утга өөрчлөгдөж байгаа нь гагцхүү системийн ажиллагаатай холбоотой гэхээс илүү бодитой тайлбар олдохгүй л байна даа.

Үе үеийн туршид ганцхан ҮГ л агуулгын хувьд өөрчлөгдсөнгүй.
Энэ бол эрх мэдэл, хүч чадал, хэрэгцээ шаардлага төдийгүй бүхнийг хөдөлгөгч бас хувиргагч «МӨНГӨ» амой . . .


2009 оны 4 дүгээр сар 28
Сайн үйлс гэрэл гэгээ мэт түгэн тархах болтугай!

Харваач овгийн Батчулууны Дамбажамц


( Сэтгэгдэл бичих? | Өгүүллэг | Оноо: 0/0 | Өгүүллэг )




Манай сайт танд таалагдаж байвал LIKE хийгээрэй. Танд баярлалаа.



Уншигчдын оруулсан сэтгэгд манай сайт хариуцлага хүлээхгүй болохыг анхаарна уу.
Санал сэтгэгдэл

 
Санал асуулга
Та онлайн номын дэлгүүрээр хэр их үйлчлүүлэх вэ ?
Байнга
Нилээд
Хааяа
Цөөн
Үгүй
Санал асуулгын дүнг үзэх

Ном

Шуурайн Солонго: Гималай

Шуурайн Солонго: ТООРОЛЖИН

Ш.Сундуйжав : Үүр цайж байна

Э.Үржинханд : Хос ном мэндэллээ

Б.Болдсүх : Таг мартсан тангараг

Ч.Дагмидмаа


Санал асуулга
Хэрэглэгчийн нэр

Нууц үг

Та манай гишүүн болохыг хүсвэл энд дарна уу.

t
Одоо онлайнд 242 зочин 0 гишүүн байна.


Мэдээлэл оруулах

Та бүхэн өөрсдөө шүлэг, өгүүлэл оруулахыг хүсвэл энд дарж нэмж болно.

Та монгол гарын драйвэр ашиглан бичээрэй. Оруулсан мэдээллийг админ үзээд идэвхжүүлнэ.

Санал хүсэлтээ илгээх
Хайлт


Зургийн цомог

Хүрэлтогоот
khureltogoot-12.jpg
Хэмжээс: 600x450 174k
Сэтгэгдэл: 0
Үзсэн: 5113


B3-018.JPG
Хэмжээс: 600x217 52k
Сэтгэгдэл: 0
Үзсэн: 4254

Ёл хад
YolHad_38.JPG
Хэмжээс: 700x525 84k
Сэтгэгдэл: 0
Үзсэн: 3495


Агуулга
Бямба, 2024.03.30
· Лха Отхан : ЗАМЫН ТУХАЙ ШҮЛЭГ
Даваа, 2024.03.04
· Б.Явуухулан: Сонин сурвалжлагчид ярьсан нь
Пүрэв, 2024.01.25
· Г.Мөнхтулга : ХАЙР
· Г.Мөнхтулга : ТҮҮНД
Пүрэв, 2023.12.21
· Г.Мөнхтулга : ХОТЫН ШӨНӨ
· Г.Мөнхтулга : ЧАМД
Мягмар, 2023.12.12
· Долгорын Цэнджав : ТАМГА
Мягмар, 2023.12.05
· Г.Мөнхтулга : Зүүд
· Г.Мөнхтулга : ХЭДЭН ҮГ
· Г.Мөнхтулга : ДҮРСГҮЙ БОДОЛ
· Г.Мөнхтулга : БҮСГҮЙ ЧИ НАМАЙГ ХҮЛЭЭДЭГ ҮҮ
· Г.Мөнхтулга : БИ ХИЙСЭЖ БУЙ НАВЧ
Даваа, 2023.11.27
· С.Начин : Уучлалын шүлэг
Пүрэв, 2023.10.19
· А.Эрдэнэ-Очир : АЯЛАГХАН ЗАЛУУ НАС МИНЬ
· Ц.Доржсэмбэ: ЧИНИЙ САЙХАН ГАРЫН ХҮЙТЭН
· Ц.Доржсэмбэ: ЦАС БОРОО
Лхагва, 2023.10.18
· Т.Дарханхөвсгөл : Үхэр огдой
· Б.Явуухулан НҮҮДЭЛЧНИЙ НАМАР
· А.Эрдэнэ-Очир : Тунгалаг гунигийн улирал
· Ц.Доржсэмбэ : НАМАЙГ ХАРСАН НҮД
· С.Ууганбаяр : НАМАРТ БИ ДУРГҮЙ
· Т.Дарханхөвсгөл : Бидний намар
· А.Сүглэгмаа : Навчисын шуурганаар
· Ц.АВИРМЭД : ТЭР НАМАР
· Д.Бямбажав : НАМАР
Ням, 2015.10.25
· Зундуйн Дорж
Бямба, 2023.10.14
· Зундуйн ДОРЖ : Өглөө болгон эрт босч
· Батсайхан Баттөгс : Миний нутгийн намар
Мягмар, 2023.09.12
· Ц.Бавуудорж : МЭДРЭМЖИЙН ТУХАЙ ШҮЛЭГ
· Ц.Бавуудорж : ИТГЭЛ
· Ц.Бавуудорж : ТОМЪЁО
· Ц.Бавуудорж : НАМРЫН ӨВСӨН ДУНД
· Ю.БАЯН-ОЧИР : МАШИН
· Ю.БАЯН-ОЧИР : ЦЭН ТОГОРУУ
· Ю.БАЯН-ОЧИР : ЖАРГАЛ НЬ ТЭР
· Ю.БАЯН-ОЧИР : ӨНӨӨДӨР
· Ю.БАЯН-ОЧИР : Миний ертөнц
· Ю.БАЯН-ОЧИР : ӨМГӨӨЛХҮЙ
· Ю.Баян-очир : Мод
Мягмар, 2023.08.22
· Б.Болормаа : Намайг явсны маргааш

Та сараа сонгоно уу


Санал хүсэлт

Нэр:

Э-шуудан:

Санал хүсэлт:



Хажууд нь хүмүүн мишээн гэрэлтэхэд Халиун дэлбээгээ дэлгэн баярладаг Инээхийг хүртэл эсэндээ мэдрэх Ижий сүнстэй Сарнай цэцэг
© Copyright 2005-2024 Biirbeh.MN.
     All rights reserved.
By Bataka
Манай сайт танд таалагдаж байвал LIKE хийгээрэй. Танд баярлалаа.
Утас : 976-99076364
И-мэйл :info@biirbeh.mn