Нүүр Гишүүн Шүлэг Өгүүллэг Сургамж Зөвлөгөө Зургийн цомог Холбоо барих
 

Сайтын мэдээлэл ...
Facebook
Twitter
RSS2

Mail : info@biirbeh.mn
Mobile : 9907-6364

Нэрээр
  ''Өврийн дэвтэр'' яруу найргийн реалити шоу  
  4-н мөртүүд  
  Sienna  
  Window of Mongolian poetry  
  Youtube  
  Агиймаа Э  
  Алтангадас  
  Алтанхундага А  
  Амарбаяр М  
  Амарсайхан A  
  Амарсанаа Б  
  Амор Хайям  
  Ардын аман зохиол  
  Ариун-Эрдэнэ Б  
  Ариунболд Энх-Амгалан  
  Афоризм  
  Аюурзана Г  
  Бавуудорж Ц  
  Багабанди Н  
  Бадарч П  
  Базардэрэг Н  
  Байгалмаа А  
  Батзаяа Б  
  Батзүл Д  
  Батнайдвар М  
  Батнайрамдал П  
  Батнасан Лу  
  Батрэгзэдмаа Б  
  Баттуяа Ц  
  Батцэцэг Ш  
  Баяр ёслол хурим найр  
  Бодрол  
  Болдхуяг Д  
  Болор-эрдэнэ Х  
  Болормаа Б  
  Болормаа Х  
  Бум-Эрдэнэ Түмэнбаяр  
  Бум-Эрдэнэ Э  
  Бусад  
  Буянзаяа Ц  
  Буянцогт C  
  Буянцогт /Цахарын/ С  
  Бямбаа Жигжид  
  Бямбажаргал Ц  
  Бүжинлхам Эрдэнэбаатар  
  Гадаадын уран зохиол  
  Галсансүх Б  
  Ганзориг Б  
  Ганзориг Батсүх  
  Гэсэр  
  Гүрбазар Ш  
  Дагмидмаа Ч  
  Далай ламын айлдвар  
  Дамдинсүрэн Цэнд  
  Дашбалбар О  
  Дениска Михайлов  
  Дорж Зундуй  
  Дорж Б  
  Доржсэмбэ Ц  
  Дулмаа Ш  
  Дууны үг  
  Дэлгэрмаа Ц  
  Дэлхийн уран зохиол  
  Ерөөл, Магтаал  
  Жамбалгарав Ц  
  Зохиолчдын намтар  
  Зүйр цэцэн үг  
  Ичинхорлоо Б  
  Кана Б  
  Лодойдамба Ч  
  Лочин Соном  
  Лхагва Ж  
  Лхагвасүрэн Б  
  Лхамноржмаа Ш  
  Монгол Улсаа хөгжүүлье  
  Монголын өгүүллэгийн цоморлиг 2003  
  Мэдээ, мэдээлэл  
  Мөнх-Өлзий Б  
  Мөнхбат Ж  
  Мөнхсайхан Н  
  Мөнхтуяа А  
  Мөнхцэцэг Г  
  Мөнхчимэг А  
  Намдаг Д  
  Намсрай Д  
  Нацагдорж Д  
  Номин Г  
  Номинчимэг У  
  Нямсүрэн Д  
  Оюун-Эрдэнэ Н  
  Оюундэлгэр Д  
  Пүрэв Санж  
  Пүрэвдорж Д  
  Пүрэвдорж Лувсан  
  Пүрэвсүрэн Соёрхын  
  Равжаа Д  
  Ринчен Б  
  Сумъяа Доржпалам  
  Сургамж  
  Сүглэгмаа Х  
  Сүрэнжав Шарав  
  Сүхбаатар Ширчин  
  Сүхзориг Г  
  Тайванжаргал Н  
  Төрбат Д  
  Урианхай Д  
  Уугансүх Б  
  Хасар Л  
  Хишигдорж Л  
  Ховд Их сургуулийн Утга зохиолын нэгдэл  
  Хулан Ц  
  Хүрэлбаатар Ү  
  Хүрэлсүх М  
  Хүүхдийн дуу  
  Цэемаа М  
  Цэцэнбилэг Д  
  Чойном Р  
  Чоно  
  Чулуунцэцэг Б  
  Шагж гэлэн  
  Шог өгүүллэг  
  Шүлэг  
  Шүүдэрцэцэг Б  
  Энхбат Балбар  
  Энхболд Энхбаатар  
  Энхболдбаатар Д  
  Энхтуяа Б  
  Энхтуяа /Эмүжин/ Р  
  Энэбиш Батсамбуу  
  Эрдэнэ С  
  Эрдэнэ-Очир Арлаан  
  Эрдэнэсолонго Б  
  Эрхэмцэцэг Ж  
  Явуухулан Б  
  Ярилцлага  
  Үлгэр  
  Үржинханд Э  
  Өвөр Монголын яруу найраг  
  Өгүүллэг  
  Өлзийтөгс Л  
  Өөрийгөө ялах нь  

Ангилал
  Article1  
  Шүлэг  
  Өгүүллэг  
  Найраглал  
  Афоризм  
  Богино өгү  
  Роман, тууж  
  Зүйр цэцэн  
  Үлгэр  
  Ертөнцийн  
  Ардын аман  
  Нийтлэл  
  Дууль  
  Сургамж  
  Зөвлөгөө  
  Мэдээ  
  Намтар  
  Ярилцлага  
  Ерөөл магтаал  
  Дууны үг  
  Ардын аман зохиол  
  Youtube  
  Дурсамж  
  Бусад  

Дэм дэмэндээ гэж
Та бүхнийг бидэнд туславал бид баярлах болно.
$



 

Үлгэр 		 Үлгэр: П.Дэлгэржаргал : Сайхан хайр байдаг юм
Оруулсан admin on 2009-04-20 08:34:54 (9648 уншсан)

Эрт урьдын цагт нэгэн хаант улсад хэн бүхний хайрыг булаасан ханхүү амьдардаг байжээ. Түүний өмнө бүгд бөхөлзөнө. Тэрээр юм бүхний эзэн учир хангалуун тансаг амьдарч, энэ хорвоогийн амьдралыг үүрд мөнхийн баяр баясгалан хэмээн ойлгодог байлаа. Хүү өсөж том болохын хэрээр өөрийн аавдаа хэрхэн туслах вэ хэмээн бодно. Харин аав нь өөрийн хаант улсаа хүчирхэгжүүлэхийн тулд зэргэлдээ улсын охинтой сүй тавьсан ажээ. Хүү охин хоёр энэ бүхнийг ийм л байх ёстой хэмээн ойлгож тэр цаг хугацааг иртэл сайхан найзлан нөхөрлөдөг байлаа.

Жилийн жилд ханхүү өөрийн орноор аялан ард түмнийхээ аж амьдрал, ёс заншилтай танилцдаг байлаа. Нэгэн удаагийн хүлээн авалт дээр түүний нүд, сэтгэл нэг л зүг рүү чиглэн, түүний өөдөөс дүрлийтэл харах нүдийг хараад хараад ханамгүй баясан хөөрч, гар хөл нь чичрэн салгалан зүрх нь амаар нь гарах адил оволзож эхлэв гэнэ. Хоёулаа хоёр бие рүүгээ зөнгөөрөө харж, догдлон амьдралдаа анх удаагаа нүүр тулж байгаа хэрнээ хоёд биендээ учиргүй их яаран тэмүүлж байлаа.
Орой боллоо, үдшийн тэнгэрт ассан оддын дор хүнээс зайдуухан зогсох охин - аяа дурлал хайрын бурхан минь, энэ хорвоогийн хамгийн сайхан ариун хайр сэтгэлийг надад өгөөч, хэзээ хэзээнээс илүү өнөөдөр л би тэрхүү дурлал гээчийг хүсэмжилнэ хэмээн наминчлан залбирч байлаа.

Гэнэт ард нь хүн дуугарах шиг эргээд харлаа. Гэтэл хэн байсан гээч өнөөх хүү зогсож байлаа. охин тэрхэн үедээ ичингүйрэн юу ч хэлж чадахгүй байлаа. Дэмий л одот тэнгэртээ хүслээ илгээн чимээгүйхэн ичингүйрэн зогсож байлаа. Хүү сайн байна уу би чамайг өглөөнөөс хойш зөндөө их хайлаа. Чи энд байсан юм уу. Яагаад ийм хол ганцаараа байгаа юм бэ хэмээхэд аан би ганцаараа баймаар байсан юм. Би хаяа ганцаараа байх дуртай л даа гэхэд хүү ямар сонин юм бэ би бас хаяа ганцаараа байхыг маш их хүсдэг. Надад энэ одот тэнгэр, шөнийн түм буман одод миний анд нөхөр болдог гэлээ. охин би ч бас энэ дээр холын холд байгаа оддод хайртай ш дээ хэмээн хоёулаа зэрэг инээцгээлээ. Бяцхан горхи гарах гээд охин чулуу хайн зогсоход яах ийнийн зуургүй хүү түүнийг тэврэн авч шууд горхийг туулаад гарлаа.

Хүү охиныг буулгахыг хүссэнгүй, түүнтэй байгаа хором мөч бүхэн түүнд үнэтэй байлаа. Яагаад ч юм энэ жаалхан амьтан түүнд дэндүү ойр дотно мэт, түүнийг л дэргэдээ байлгаад байвал аз жаргалтай байх юм шиг түүнийг тэврэн байгаадаа хязгааргүй их жаргалтай байсан тул зүгээр л эргэлдэн наадаж эхэллээ. Салхи татуулан эргэлдэн бүжсээр л, холын холоос одод бас тэдэнтэй хамт бүжиж байлаа. Охин сэтгэлдээ харж, догдолж тэмүүлж байсан хүүдээ тэврүүлээд эргэлдэн бүжин буйдаа итгэхгүй л байлаа. Хүү түүнийг гар дээрээ тэврэн, жижигхэн бяцхан амьтныг эвийлэн энхрийлэх мэт , эр хүн гэдэгтээ омог бардам насан туршдаа ингээд л эргэлдээд л эрхлэн наадаад байхыг маш их хүсэж байлаа. Чангаас чанга тэврэн, өндрөөс өндөрт өргөн сэтгэлдээ, зүрхэндээ гал асаан наадан эргэсээр л байлаа. Охин хүүгийн хүзүүнээс чангаас чанга тэврэн хэмжээлшгүй жаргалд умбан хурган уусаж байлаа. Эргэлдэж эргэлдэж хүү охиныг буулгаад гарыг нь тавихыг хүссэнгүй, тэгээд тэр хоёр гар гараасаа чангаас чанга барилцан тэр шөнөжингөө үүр цайтал тэртээ хол хэрнээ итгэл найдвар өгдөг, тэнгэрийн хаяанаас чанадын чанад байдаг хязгааргүй аз жаргалан хаант улсын тухай үлгэр домгийг ярьсаар л байлаа.

Үүр цайлаа. Хоёр залуу салж ядан хоргодон хоргодон холдлоо. Хэн хэнээсээ нэрээ ч асууж чадсангүй, хэмжээлшгүй жаргалдаа ташуураан бие биетэйгээ хамт байгаа нь жаргал байсан юм даа. Тэр цагаас хойш хэн хэн нь бие биенээ маш их хүсэмжлэн хайсан боловч хаанаас хайх, хэн гэдгээ ч мэдэхгүй сэтгэлийн шаналалд автан тус тусдаа орой бүхэн одот тэнгэрээсээ дахин учруулж өгөхийг гуйсаар л, ододтойгоо сэтгэлээ онгойтол ярьж тайвширдаг байлаа.

Хүү зэргэлээ хаант улс рүү албан ажлаар явахдаа нэгэн айлд буудаллав. Бүгд аян замд аяншиж ядарсан байлаа. Хүү орой болсон хойно сурсан заншлаараа ододтойгоо хүүрнэхээр гарлаа. Маш удаан зогслоо. Хэзээ хэзээнээс илүү сэтгэл зүрх нь улам илүү догдлон хөөрч байлаа. Хүү хичнээн ядарсан хэдий ч энэ их догдлолд өөрийгөө тушаан чимээгүйхэн хайрт охиноо бодон зогсож байхад хаа нэгтээгээс уйлах чимээ гарлаа. Хайлаа, эрлээ тэгээд нүдэндээ ч итгэсэнгүй. Учир нь сэтгэлийн дагина нь сарны гэрэлд сөхрөөд суучихсан уйлж байлаа. Хүү охин руугаа гүйлээ. Хайртыгаа тэврэх, хайртдаа тэврүүлэх ийм сайхан байсан ажээ. Охин би чамайг санаад байсан болохоор тэсэлгүй уйлж орхилоо хэмээн инээмсэглэл тодруулахад хүү хувь заяа биднийг учрууллаа шүү дээ хэмээн охиноо үнсэн таалж тэр шөнө чимээгүйхэн тэдэнд зориулан хорвоо бүхнийг бэлдсэн байсан гэлтээ аз жаргалтай, баярын нулимстай ганцхан шөнө тэднийх байлаа.

Хүү өглөө босоход охин яваад өгсөн байсан юм. Холын холын хаант улсаас нэгэн гүнж энэ замаар яваад өнгөрсөн гэснээс өөр чимээ анирдсангүй. Дэндүү сайхан жаргалдаа ташуурч дэргэдэх амрагынхаа нэр, усыг ч асууж чадаагүй тул өөртэй бурууг өгөн хүү цааш албатуудтайгаа замаа хөөн одлоо. Тэр цагаас хойш олон жил хүү сэтгэлийн гүн дэх охиноо хайсан боловч олсонгүй. Эцэг нь товлосон цаг болсныг байнга сануулна, хүү арай болоогүй байна гэж хэлсээр олон ч жил болж гэнэ. Сүйт бүсгүйтэйгээ урьд нь жирийн сайхан нөхөрлөдөг байсан бол одоо нэг л хөндий сайхан хайраа хайсан сэтгэл нь хаашаа ч юм нисэн одсоор л байлаа.

Олон жилийн дараа хүү голын эрэг дээр холын барааг харан санаашран зогсохуйд нэгэн жаахан охин гүйж ирээд ахаа ахаа та миний завийг голд хөвүүлээд өгөөч гээд шулганан хажуунаас нь чангаан зогсов. Хүү охин руу харах үед олон жилийн өмнөх сэтгэлийн гүнжтэйгээ уулзсан мэт тийм тунгалаг уярам дөлгөөн харц байлаа. Хүү гайхсан хэдий ч ийм хөөрхөн охин яагаад ганцаараа байгаа юм бэ алив гээд охины завийг голд тавин холын холд одтол хоёулаа харж зогслоо. Охин ашгүй хурдан улам хурдан нисээрэй, хүслийн хүлэг онгоц минь хэмээн хөөрөн хашгирч байлаа. Хүү охиноос чи юу хүссэн юм бэ, ийм хөөрхөн охинд хүслийг нь биелэхгүй бол муухай шүү дээ хэмээн өхөөрдөн хөөрхөн хамар дээр нь хуруугаараа дарахад охин ход ход инээн би аавдаа захиа явуулсан юм аа гэлээ. Чиний аав хаачсан юм бэ гэхэд миний аав тэнгэрт байдаг гэсэн, ээж тэгэж хэлсэн тэгэхдээ газарт буусан од юм гэнэ лээ миний аав гэхэд хүү охиныг өхөөрдөн ухаантай сайн охин байна ээж нь хаана байгаа юм чи ээж рүүгээ гүйгээд очиж чадах уу гэхэд охин миний ээж тэр ирж явна. ахаа та намайг үүрээд ээж дээр минь хүргээд өг л дөө гэлээ. Хүү тэгье дээ охин минь чиний хүсэл биелээсэй гэж ах нь маш их хүсэж байна хэмээн охиныг үүрэн ээж рүү нь алхлаа. Гэрэл цацарсан үзэсгэлэнт гүнж өөдөөс нь охин минь хэмээн салхи татуулан гүйж айсуй. Хүү дэндүү их баяртай байлаа, догдлон хөөрч байлаа. Учир нь сэтгэлд нь ямар нэгэн ид шид биелж буй гэлтэй. Тэр бол түүний ганц хан түүний л гүнж байлаа, тэрээр сайхан хайрын амьд биелэл болсон өөрийнхөө охиныг үүрээд өнө мөнхийн хайр руугаа явж байсан юм.

Сайхан хайр байдаг юм. Олдвол алдаж болдоггүй юм шүү.


( Сэтгэгдэл бичих? | Үлгэр | Оноо: 19/4 | Үлгэр )




Манай сайт танд таалагдаж байвал LIKE хийгээрэй. Танд баярлалаа.



Уншигчдын оруулсан сэтгэгд манай сайт хариуцлага хүлээхгүй болохыг анхаарна уу.
Санал сэтгэгдэл

 
Санал асуулга
Та нэг жилийн хугацаанд хэр олон ном худалдаж авсан бэ ?
Ном худалдаж аваагүй
1-3 ном худалдаж авсан
4-7 ном худалдаж авсан
8-11 ном худалдаж авсан
12-с дээш ном худалдаж авсан
Санал асуулгын дүнг үзэх

Ном

Шуурайн Солонго: Гималай

Шуурайн Солонго: ТООРОЛЖИН

Ш.Сундуйжав : Үүр цайж байна

Э.Үржинханд : Хос ном мэндэллээ

Б.Болдсүх : Таг мартсан тангараг

Ч.Дагмидмаа


Санал асуулга
Хэрэглэгчийн нэр

Нууц үг

Та манай гишүүн болохыг хүсвэл энд дарна уу.

t
Одоо онлайнд 366 зочин 0 гишүүн байна.


Мэдээлэл оруулах

Та бүхэн өөрсдөө шүлэг, өгүүлэл оруулахыг хүсвэл энд дарж нэмж болно.

Та монгол гарын драйвэр ашиглан бичээрэй. Оруулсан мэдээллийг админ үзээд идэвхжүүлнэ.

Санал хүсэлтээ илгээх
Хайлт


Зургийн цомог

Должин  : 2007 оны аялал
mongolia2007year-204.JPG
Хэмжээс: 600x450 126k
Сэтгэгдэл: 0
Үзсэн: 4620


erd-009.JPG
Хэмжээс: 600x450 64k
Сэтгэгдэл: 0
Үзсэн: 4001

Х.Төгсөө Зотон, тос 110x70
Тайтгарал
Хэмжээс: 371x600 106k
Сэтгэгдэл: 0
Үзсэн: 5003


Агуулга
Лхагва, 2023.10.18
· Т.Дарханхөвсгөл : Бидний намар
· А.Сүглэгмаа : Навчисын шуурганаар
· Ц.АВИРМЭД : ТЭР НАМАР
· Д.Бямбажав : НАМАР
Ням, 2015.10.25
· Зундуйн Дорж
Бямба, 2023.10.14
· Зундуйн ДОРЖ : Өглөө болгон эрт босч
· Батсайхан Баттөгс : Миний нутгийн намар
Мягмар, 2023.09.12
· Ц.Бавуудорж : МЭДРЭМЖИЙН ТУХАЙ ШҮЛЭГ
· Ц.Бавуудорж : ИТГЭЛ
· Ц.Бавуудорж : ТОМЪЁО
· Ц.Бавуудорж : НАМРЫН ӨВСӨН ДУНД
· Ю.БАЯН-ОЧИР : МАШИН
· Ю.БАЯН-ОЧИР : ЦЭН ТОГОРУУ
· Ю.БАЯН-ОЧИР : ЖАРГАЛ НЬ ТЭР
· Ю.БАЯН-ОЧИР : ӨНӨӨДӨР
· Ю.БАЯН-ОЧИР : Миний ертөнц
· Ю.БАЯН-ОЧИР : ӨМГӨӨЛХҮЙ
· Ю.Баян-очир : Мод
Мягмар, 2023.08.22
· Б.Болормаа : Намайг явсны маргааш
Даваа, 2023.05.15
· П.Бадарч : Нулимст борхон болжмор
Ням, 2023.02.19
· Цагаан сар – Хүүхдийн үг, шүлэг Хүүхдүүд:
Даваа, 2023.02.20
· Цагаан сарын мэндчилгээний үгс
· Цагаан сарын мэндчилгээний үгс
Мягмар, 2023.01.24
· Д.Энхболд: "Хар хүн" Өгүүллэг
Лхагва, 2023.01.04
· Сааюугийн Баттулга : ТЭНГЭР ҮР
· Эрдэнэ-Очирын Ганболд : АЛГЫН ЧИНЭЭХЭН ГАЗАР
· Долгорын ЦЭНДЖАВ : “ЦАГААН НОХОЙ”
· Ням-Очирын Баасанжав : АЛТАН ЗУУЗАЙ
· Лхагвагийн Дайриймаа : ГАР ХӨРӨӨ
· Наваанжамбын Мөнхсайхан ДАРДАС
· Битогтохын Цогнэмэх Ай, Сүнжидмаа минь ээ, хө!
· Баянмөнхийн Цоожчулуунцэцэг : ХИШИГ
· А.Ивээл : БУЙД СУМЫН НААДАМ
· Х.Эрдэнэцэцэг : ГЭРЭЛТЭГЧ ХУЛС МОД
Даваа, 2022.11.28
· Д.Галсансүх : ХЯТАД СУРГУУЛЬ
Баасан, 2022.11.25
· Д.Галсансүх : СЭТГЭЛЗҮЙН ТУУРИУД Ц. Буянзаяа-д
· М.Амархүү: УРГИЙН МОД
Пүрэв, 2022.11.24
· До. Болдхуяг : ХААНЫ САНААШРАЛ (Монологи)
· Чингис хааны алтан сургаалиас
Мягмар, 2022.11.22
· ЗАЛУУ НАСНЫ АЛДАА

Та сараа сонгоно уу


Санал хүсэлт

Нэр:

Э-шуудан:

Санал хүсэлт:



Хажууд нь хүмүүн мишээн гэрэлтэхэд Халиун дэлбээгээ дэлгэн баярладаг Инээхийг хүртэл эсэндээ мэдрэх Ижий сүнстэй Сарнай цэцэг
© Copyright 2005-2024 Biirbeh.MN.
     All rights reserved.
By Bataka
Манай сайт танд таалагдаж байвал LIKE хийгээрэй. Танд баярлалаа.
Утас : 976-99076364
И-мэйл :info@biirbeh.mn